Co zrobić, żeby nie stracić 77% użytkowników aplikacji w ciągu 3 dni?

fot. © Kirill_M - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Kirill_M - bank zdjęć Fotolia.com

Właśnie opublikowano badanie, z którego wynika, że aplikacje na Androida przez pierwsze dni tracą aż 77% użytkowników. Dlaczego tak jest i co zrobić, żeby nie być w tym gronie?

O sukcesie gry na urządzenia mobilne lub aplikacji funkcjonalnej nie decyduje tylko i wyłącznie liczba pobrań, ale także długość jej działania na urządzeniach. Prościej – czy użytkownicy się nie znudzą i jej nie odinstalują.

Jak pokazują badania Andrew Chena i startupu Quettra, właśnie 72 godziny to czas, który pokazuje w jakim stopniu nasza aplikacja angażuje użytkowników. Z tego samego badania wynika, że limit ten jest „zabójczy” dla aplikacji na Androida – aż 77% użytkowników rezygnuje z korzystania z aplikacji. W badaniu wzięto pod uwagę ponad 10 000 pobrań aplikacji ze sklepu Google Play. Według Chena, pierwsze 7 dni jest decydujące dla zachowania lub zrezygnowania z aplikacji.

źródło: http://andrewchen.co

Zaobserwowano także, że apki tracą 90% użytkowników w ciągu 30 dni od zainstalowania, a po następnych 60 aż 95% klientów rezygnuje z ich użytkowania. W dodatku okazało się, że korzystanie z aplikacji z TOP 100 sklepu Google Play ustaje po 90 dniach.

źródło: http://andrewchen.co

Co więc zrobić, żeby nasza aplikacja nie została zapomniana po 3 dniach i „żyła” jak najdłużej? Najważniejsze są dwie rzeczy: efekt „wow”, który zapewni wielokrotne korzystanie a aplikacji przez pierwsze dni po instalacji oraz utrzymanie zaangażowania użytkowników poprzez aktualizacje, nowe opcje, content i sprawną wzajemną komunikację użytkowników i twórców.

Cały wpis autora badania można przeczytać tutaj

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.