![Disney+ na dużym ekranie](https://mobileclick.pl/wp-content/uploads/2022/06/Disney-710x434.jpg)
źródło: shutterstock.com
Serwis streamingowy Disney+ wystartował w Polsce: w ciągu tygodnia od premiery przyciągnął ponad 1,9 miliona widzów. Jaką popularnością w ostatnich dniach cieszył się serwis?
Disney+ w Polsce
Disney+ to kolejna globalna platforma streamingowa, która weszła na rynek w Polsce. Siła marki Disney w połączeniu z szeroką dystrybucją, współpracą z operatorami oraz intensywnie prowadzona kampania promująca uruchomienie serwisu w Polsce, pozytywnie wpłynęła na zainteresowanie w pierwszych dniach dostępności oferty.
Oglądanie na dużym ekranie
Według danych Nielsen Media widzowie najchętniej oglądali treści z serwisu Disney+ na dużych ekranach: telewizorów lub PC/laptopów – ponad 81% oglądalności serwisu odbyło się właśnie na tych urządzeniach. Ponad 1,2 miliona widzów oglądało treści wideo z Disney+ na ekranach telewizorów, a prawie 430 tysięcy na ekranach komputerów (PC/laptop).
![Disney+ urządzenia, na których oglądano treści](https://mobileclick.pl/wp-content/uploads/2022/06/Disney-urzadzenia-685x385.png)
źródło: materiały prasowe
Czas spędzany na oglądaniu treści
Widzowie spędzali na oglądaniu wideo w tym serwisie 1 godzinę i 13 minut (średnio dziennie).
![Disney+ czas oglądania na urządzeniach](https://mobileclick.pl/wp-content/uploads/2022/06/Disney-czas-685x386.png)
źródło: materiały prasowe
W pierwszych siedmiu dniach łączna oglądalność platformy Disney+ wyniosła 1,9 miliona osób. To około 700 tysięcy więcej osób, niż pierwsze siedem dni platformy HBO Max, która zadebiutowała w Polsce w marcu.
![Disney+ widzowie](https://mobileclick.pl/wp-content/uploads/2022/06/Disney-widzowie-685x386.png)
źródło: materiały prasowe
– Polscy widzowie chętnie wypróbowali nowe treści oferowane przez Disney+, już w dniu premiery z oferty wideo serwisu skorzystało prawie 400 tysięcy widzów – mówi Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w Nielsenie. Widzowie którzy zdecydowali się oglądać treści w serwisie, robili to średnio godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Z punktu widzenia zwyczajów widzów, serwis wpisuje się w podobne rytuały jak inne serwisy z kategorii SVOD takie jak Netflix czy HBO Max: widzowie preferują oglądanie ich na dużych ekranach, zdecydowanie też więcej czasu poświęcają w weekendy na korzystanie z nich. Z ciekawością będziemy śledzić dalszy rozwój serwisu – dodaje Michał Buszko.
źródło: informacja prasowa