Ile wart jest rynek reklamy tabletowej w Polsce?

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Rawpixel - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Rawpixel – bank zdjęć Fotolia.com

Śmiało można powiedzieć, że ubiegły rok był rokiem reklamy mobilnej. Zwłaszcza tej przeznaczonej na tablety.

Rynek mobilnej reklamy na tablety w Polsce rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Reklamodawcy coraz lepiej rozumieją potencjał jaki drzemie w tym kanale działań marketingowych i coraz częściej wykorzystują jego szerokie możliwości. Co ciekawe, elementem mającym na to wpływ, jest nie tylko wzrost pobrań i rosnąca liczba prenumeratorów wydań cyfrowych. Bo choć w ciągu roku liczba ta podwoiła się, to jednak, ilość czytelników rośnie niewspółmiernie wolniej, do prężnie rozwijającego się mobilnego rynku reklamowego. Jak podkreślają eksperci, na zainteresowanie reklamami tabletowymi ze strony zleceniodawców może mieć wpływ również możliwość dotarcia do bardzo specyficznej grupy docelowej, którą charakteryzuje otwartość i znajomość nowych technologii. A wśród takich osób interaktywna, angażująca reklama osiąga bardzo dużą skuteczność. Jednocześnie reklama na tablety to sposób w jaki wydawcy mogą poszerzać swoją dystrybucję, zaś czytelnicy otrzymywać content reklamowy dopasowany do ich indywidualnych potrzeb. Korzyści więc osiągają wszystkie zainteresowane strony.

Szybki wzrost na rynku „tabletowej” reklamy

W związku z zauważalnie wzrostowym trendem sieć reklamowa Adrino zbadała i oszacowała wartość rynku reklamy tabletowej w Polsce. Analizie poddane zostały 24 tytuły najpopularniejszych pism na wydania tabletowe. Na podstawie reklam umieszczonych w magazynach została wyliczona przybliżona wartość rynku reklam tabletowych, w oparciu o wartość cennikową danej formy reklamy (tzw. Rate Card, w skrócie RC). Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Adrino wartość ta wynosi ponad 27,2 mln PLN RC. Dodatkowo wykazuje ona nieprzerwanie tendencję wzrostową, która nie była zależna od ilości magazynów pobieranych przez czytelników.

Jak podaje Adrino, znacząco, bo o ponad 100%, wzrosła wartość kampanii reklamowych na tabletach. Z 1,5 mln PLN RC w styczniu 2014 roku do ponad 3,57 mln PLN RC w grudniu. Największy boom na ten format kampanii reklamowych przypadł na wrzesień ubiegłego roku, kiedy to wartość reklamowa przekroczyła 2,83 mln PLN RC.

To dopiero jednak początki popularności reklamy tabletowej, której potencjał nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany. Problemem okazują się być przede wszystkim wymagania technologiczne, poprzez które nie zawsze możliwe jest dostosowywanie reklamy do formatów wydawniczych. Według prognoz, po wykluczeniu błędów związanych z różnorodnością oprogramowań, wartość rynku reklamy tabletowej znacząco wzrośnie.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.