Polacy otrzymali 3 mln dolarów na rozwój startupu

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Startup Estimote, stworzony przez Polaków, pozyskał 3,1 miliona dolarów na rozwój projektu będącego połączeniem czujników do lokalizacji z aplikacjami mobilnymi. Polacy mają szansę stworzyć przełomowe urządzenia współpracujące z oryginalnym, rozwojowym systemem.

Obecnie pracują w Kalifornii, ale to Polacy: Jakub Krzych i Łukasz Kostka stworzyli nowy projekt, który patronatem objęli już aniołowie biznesu w USA oraz jeden z największych inkubatorów przedsiębiorczości YCombinator. Aktualnie, jak podaje antyweb.pl, uzyskali dofinansowanie amerykańskich inwestorów w kwocie 3,1 miliona dolarów, takich jak m.in. Innovation Endeavors (Erica Schmidta), Betaworks, Bessemer Venture Partners, Birchmere Ventures czy Valiant Capital Partners.

Czujniki ruchu

Czym jest Esimate Beacon? To mały, niezauważalny czujnik ruchu, który jest odpowiedzialny za szczegółową lokalizację. GPS-y są wstanie określać tylko ogólne położenie źródła sygnału, tymczasem dzięki Estimote Beacon możemy wskazać precyzyjnie położenie rzeczy i osób na terenie zamkniętych pomieszczeń i wokół nich. Niewielki czujnik nalepiamy na ścianie lub półce naszego sklepu bądź kawiarni. Sensor posiada nadajnik, który będzie wysyłał sygnał do przechodzących obok klientów tak, że każdy z nich, mając włączoną technologię Bluetooth, otrzyma od nas na swój telefon informację spersonalizowaną przykładowo z ulotką promocyjną lub przypomnienie o zakupieniu czegoś.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Główne zastosowanie sensorów przewidziane jest w miejscach, gdzie wysłanie informacji za pomocą sieci jest niemożliwe. Najciekawsze w tym projekcie jest to, że zostaje on wciąż otwarty dla deweloperów, przez co każdy może ingerować w stworzenie odpowiedniego systemu reakcji na czujnik w danym sklepie, restauracji czy innej docelowej lokalizacji. Każdy deweloper może na tej platformie budować własne rozwiązania. Na produkt można już składać zamówienia pre-order.

Dalszy rozwój

Jak pisze antyweb.pl, uzyskane fundusze autorzy startupu chcą przeznaczyć na rozwój firmy. W roli „SVP of Business Operations” powołano Steve’a Cheneya, który zajmie się uruchomieniem biura w Nowym Jorku oraz zbudowaniem zespołów biznesowych i operacyjnych. Do tej pory firma posiadała dwie siedziby: w Krakowie oraz w Walnut koło Los Angeles. W planach jest wprowadzenie rozwiązań w chmurze dostarczających treści o produktach do urządzeń mobilnych w ramach mikro-lokalizacji.

fot. mat. prasowy

fot. mat. prasowy

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.