Google Play Music już w Polsce!

fot. © mimagephotos - Fotolia.com

fot. © mimagephotos - Fotolia.com

fot. © mimagephotos - Fotolia.com

fot. © mimagephotos – Fotolia.com

Get lucky, Daft Punk, „Africa” Toto czy „Temple” Kings of Leon za niecałą złotówkę – właśnie ruszyła polska platforma muzyczna Google’a. Czy obecni giganci w tej dziedzinie, Spotify oraz iTunes, mogą czuć się zagrożeni?

Sklep Muzyka Google Play do tej pory święcił tryumfy na rynku amerykańskim i zachodnioeuropejskim. Wreszcie, po trzech latach poślizgu, firma Google postanowiła udostępnić platformę także w Polsce. Usługa składa się z trzech elementów: sklepu z albumami i pojedynczymi utworami, Biblioteki oraz All Access. Przyjrzyjmy się szczegółom tej naprawdę atrakcyjnej oferty.

Google Play Music, źródło: play.google.com

Google Play Music, źródło: play.google.com

Po pierwsze ceny – podane w złotówkach w przeciwieństwie do iTunes Store, w którym płaci się w euro. Jedna piosenka w formacie mp3 kosztuje od 99 gorszy (np. Pharell Williams „Marilyn Monroe”, Daft Punk “Get Lucky” czy Toto “Africa”) do kilku złotych. Nie ma więc czegoś takiego jak standardowa cena dla wszystkich utworów, zależne jest to na przykład od jego „starości”. Jednorazowy koszt albumu może wynosić m.in.: 11,99 zł („Comfort and Happiness” Dawida Podsiadło czy „Delta Machine” Depeche Mode), 24,99 zł lub 34,99 zł. I tutaj dużo zależy od tego samego czynnika, co w przypadku pojedynczych piosenek. Dla porównania, w iTunes jeden utwór to wydatek rzędu 0,99; 1,24 lub 0,69 euro. Za album zapłacimy 9,99 albo 8,99 euro. Różnica jest zasadnicza, więc można się spodziewać, że wiele osób skusi się na propozycję Google’a. W Bibliotece natomiast zmieści się do 20 tysięcy własnych utworów, które będzie można odtwarzać na urządzeniach w systemie iOS lub Android.

Dostęp do całej muzyki za jedyne 15,99 zł

All Access, a więc nieograniczona baza utworów, to coś w rodzaju konta Premium w aplikacji Spotify. Za ten pierwszy trzeba będzie zapłacić w promocyjnej ofercie 15,99; za drugi – 19,99 zł. Promocja Google’a trwa do 15 sierpnia tego roku – każdy, kto zdecyduje się na rejestrację w nowej aplikacji do tego dnia, będzie mieć całą bazę utworów właśnie za tę cenę (później koszt wzrośnie do 19,99 zł). Co ważniejsze jest to wydatek, który na pewno nie wzrośnie. Dodatkowo pierwszy miesiąc korzystania otrzymamy za darmo. Google Play Music, proponując cenę o 4 zł niższą od abonamentu Spotify Premium, ewidentnie rzuca mu rękawicę. Pozostaje czekać na rozwój wypadków: czy Spotify przyjmie wyzwanie?

Więcej informacji znajdziecie tutaj

Pobierz aplikację: Android, iOS

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.