Messenger, TikTok, a może Spotify? Poznaj najpopularniejsze aplikacje ostatnich miesięcy

Telefon z włączonymi aplikacjami.

źródło: unsplash.com

Tworząc strategię marketingową w oparciu o własne przekonania można łatwo rozminąć się z potrzebami, preferencjami i oczekiwaniami konsumentów. Dlatego warto sięgać po wyniki badań, które w obiektywny sposób przedstawią aktualną sytuację na rynku. Dziś sprawdzamy, jakie aplikacje są najpopularniejsze wśród polskich internautów.

Jednym z najlepszych źródeł wiedzy na temat polskiego internetu jest badanie Mediapanel, realizowane przez Polskie Badania Internetu wraz z Gemiusem i Komitetem Badań Radiowych. To cross-mediowe badanie przybliża sposób konsumpcji internetu, również za pośrednictwem aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje pod względem liczby użytkowników

Z jakich aplikacji korzysta najwięcej użytkowników? Z pewnością nie będzie dużym zaskoczeniem, że do ścisłego TOP 10 już od wielu miesięcy należą takie aplikacje jak przeglądarka Google, z której każdego miesiąca korzysta ponad około 25 mln internautów, YouTube, Facebook, Messenger, Mapy Google, Gmail, WhatsApp, Google Inc., Dysk Google i Zdjęcia Google. Popularne aplikacje takie jak TikTok, Instagram, Netflix czy Spotify Music znalazły się dopiero w drugiej dziesiątce. Co ciekawe, obok nich w ścisłej czołówce znalazły się z pozoru dość niepozorne apki, takie jak Inpost Mobile czy Żappka. Z tej ostatniej tylko w kwietniu skorzystało ponad 8 mln użytkowników, czyli o kilkadziesiąt tysięcy więcej niż z wciąż popularnego Snapchata!

Czas spędzany na korzystaniu z aplikacji

Zupełnie inaczej kształtują się wyniki, jeśli weźmiemy pod uwagę średni czas, jaki użytkownicy poświęcają na korzystanie z poszczególnych aplikacji. O ile aplikacje z rodziny Google, takie jak Mapy Google, Gmail, Dysk Google czy Zdjęcia Google cieszą się rekordowymi liczbami użytkowników, o tyle czas, jaki poświęcają na nie użytkownicy nie jest zbyt długi. Przykładowo na korzystaniu z Gmaila  internauci spędzają niecałe 30 minut miesięcznie, kilka minut więcej poświęcają na Zdjęcia Google, ale już z Dysku Google korzystają zaledwie 9 minut miesięcznie. To niezwykle mało, biorąc pod uwagę fakt, że statystyczny użytkownik polskiego internetu na TikToku spędza niemal 19 godzin miesięcznie, na YouTube ponad 14 godzin, a na Facebooku – tylko 36 minut mniej, czyli również niespełna 14 godzin. W porównaniu z nimi dość blado wypada Instagram, któremu użytkownicy poświęcają około 5 godzin miesięcznie, Netflix, który zajmuje niecałe 4 godziny w ciągu miesiąca czy też popularny, ale wciąż mało używany Spotify, na który użytkownicy poświęcają nie więcej niż 40 minut miesięcznie. Okazuje się zatem, że mniej popularne aplikacje mogą dużo bardziej angażować użytkowników. Dobrym przykładem jest aplikacja randkowa Sympatia, która choć gromadzi tylko 185 tys. użytkowników, to jest używana średnio przez prawie 3 godziny miesięcznie.

Bez wątpienia warto śledzić popularność aplikacji wśród polskich internautów, gdyż wyniki rzucają nowe światło na zachowania konsumentów. Kto by przypuszczał, że TikTok zajmuje użytkownikom niemal 5 razy więcej czasu niż Netflix, a Facebook gromadzi o milion mniej użytkowników niż YouTube?!


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.