Właśnie opublikowano badanie, z którego wynika, że aplikacje na Androida przez pierwsze dni tracą aż 77% użytkowników. Dlaczego tak jest i co zrobić, żeby nie być w tym gronie?
O sukcesie gry na urzÄ…dzenia mobilne lub aplikacji funkcjonalnej nie decyduje tylko i wyÅ‚Ä…cznie liczba pobraÅ„, ale także dÅ‚ugość jej dziaÅ‚ania na urzÄ…dzeniach. ProÅ›ciej – czy użytkownicy siÄ™ nie znudzÄ… i jej nie odinstalujÄ….
Jak pokazujÄ… badania Andrew Chena i startupu Quettra, wÅ‚aÅ›nie 72 godziny to czas, który pokazuje w jakim stopniu nasza aplikacja angażuje użytkowników. Z tego samego badania wynika, że limit ten jest “zabójczy” dla aplikacji na Androida – aż 77% użytkowników rezygnuje z korzystania z aplikacji. W badaniu wziÄ™to pod uwagÄ™ ponad 10 000 pobraÅ„ aplikacji ze sklepu Google Play. WedÅ‚ug Chena, pierwsze 7 dni jest decydujÄ…ce dla zachowania lub zrezygnowania z aplikacji.
Zaobserwowano także, że apki tracą 90% użytkowników w ciągu 30 dni od zainstalowania, a po następnych 60 aż 95% klientów rezygnuje z ich użytkowania. W dodatku okazało się, że korzystanie z aplikacji z TOP 100 sklepu Google Play ustaje po 90 dniach.
Co wiÄ™c zrobić, żeby nasza aplikacja nie zostaÅ‚a zapomniana po 3 dniach i “żyÅ‚a” jak najdÅ‚użej? Najważniejsze sÄ… dwie rzeczy: efekt “wow”, który zapewni wielokrotne korzystanie a aplikacji przez pierwsze dni po instalacji oraz utrzymanie zaangażowania użytkowników poprzez aktualizacje, nowe opcje, content i sprawnÄ… wzajemnÄ… komunikacjÄ™ użytkowników i twórców.
Cały wpis autora badania można przeczytać tutaj