Zmiany w App Store: większe aplikacje i cenzura drastycznych programów

fot. CC0 Public Domain

fot. CC0 Public Domain
Firma z Cupertino przygotowała szereg zmian w sowim sklepie z aplikacjami i nie tylko. Poniżej znajdziecie garść szczegółów.

Większe aplikacje

Największą zmianą jest zwiększenie maksymalnego rozmiaru aplikacji dostępnych w App Store. Do tej pory było to 2 GB, nowy limit został zwiększony dwukrotnie. Oczywiście, zmiana ta pociąga za sobą zwiększoną ilość i różnorodność aplikacji dostępnych na iOS-a, w szczególności gier. Nie zmieniono jednak limitu pobierania aktualizacji i aplikacji poprzez sieci komórkowe. Limit wynosi nadal 100 MB, cięższe programy mogą być pobrane przez połączenie WiFi.

Grupowanie testerów

Drugą znaczącą zmianą jest funkcja TestFlight Groups, która pozwala na grupowanie testujących gry i aplikacje przez ich twórców, którzy za pomocą nowej funkcji mogą przedstawić każdej grupie odpowiednią kompilację testowanego rozwiązania. TestFlight Groups jest dostępna za pomocą iTunes Connect.

testflight-group

źrodło: developer.apple.com

Usuwanie drastycznych gier

Trzecią zmianą, raczej z gatunku kosmetycznych, jest usuwanie gier i aplikacji, które w swoich grafikach i opisach zawierają elementy drastyczne, sceny przemocy czy broń. Ma to oczywiście chronić najmłodszych użytkowników przed nieodpowiednimi dla nich treściami. Aplikacje i gry, które zawierają niepożądane elementy są usuwane z App Store. Ich twórcy mogą oczywiście dokonać odpowiednich zmian, po których ich produkty wracają do wirtualnego sklepu Apple.

W App Store (jeszcze nie w polskiej wersji) została stworzona sekcja gier niezawierających wewnętrznych mikrotransakcji, które są nielubiane przez użytkowników, a przez to obniżają reputację zarówno samych gier jak i oferującego je sklepu. Dodatkowo, Apple zmieniło przycisk FREE na Pobierz. Po nieprzyjemnych sytuacjach, które miały miejsce w USA, teraz już nikt nie powinien mieć wątpliwości.

Teraz czekamy oczywiście na pełną wersję polską nowego App Store.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.