Takie reklamy dominowały w e-gazetach w listopadzie

fot. © SP-PIC - Fotolia.com

fot. © SP-PIC - Fotolia.com

fot. © SP-PIC - Fotolia.com

fot. © SP-PIC – Fotolia.com

Reklamy operatorów sieci cieszą się w Polsce największą popularnością i sympatią użytkowników mediów, ale w listopadzie czytelnicy e-wydań zobaczyli tylko cztery kampanie branży telekomunikacyjnej. To prawie 60 procentowy spadek w porównaniu do października.

W reklamę na tablety inwestuje też branża motoryzacyjna, która coraz częściej sięga po niestandardowe formaty – kreacje z video i rich media.

Sieć reklamowa Adrino, która specjalizuje się w obsłudze kampanii reklamowych na urzdzenia przenośne, przeanalizowała wszystkie formaty reklamowe, które reklamodawcy zamieścili w e-wydaniach w listopadzie 2013 roku. Na podstawie zebranych informacji firma opracowała najnowsze wydanie badania tendencji reklamowych na polskim rynku tabletowym.

Jak podaje Adrino, pierwsza obserwacja z zestawienia wyników monitoringu październikowego i listopadowego, to brak zmian w udziale reklam komercyjnych (77,6%) i autopromocji (22,4%). Dużym plusem reklamy autopromocyjnej jest natomiast jej interaktywność, bo 41% to rich media, kreacje angażujące użytkownika, pokazujące możliwości i funkcje tabletów.

Mniej chętnie po rich media sięgają reklamodawcy komercyjni. W listopadzie pięć firm/marek zdecydowało się na wyemitowanie tego typu kampanii, co stanowi 10,8% wszystkich reklam.

Z wyemitowanych w listopadzie tabletowych kampanii rich mediowych, na uwagę zasługuje kreacja Volvo, która uzupełniona została o formularz leadowy, kampania marki piwowarskiej Żywiec oraz interaktywna reklama ekspresów do kawy DeLonghi. Jednak mimo ciekawych przykładowych realizacji rich media, wciąż dominuje reklama statyczna (83%). Inne obecne w tabletach formaty, to kreacje z załączonym video (1,4%) oraz automatycznie uruchamiane video (4,9%).

Z analizy e-wydań pod kątem obecnych reklamowo branż wynika natomiast, że najbardziej otwarta na nowe formy dotarcia do reklamobiorców jest branża motoryzacyjna oraz energetyczna z udziałem po 13%. Warto wspomnieć, że aż 38% reklam motoryzacyjnych to kreacja z video lub rich media.

Według wyników monitoringu, tylko jeden procent mniej od wiodących reklamowo branż, bo 12% powierzchni na tabletach zajęła branża media/prasa, a 11% budownictwo. Największy spadek odnotowała branża telekomunikacyjna. Reklamy operatorów sieci komórkowych w październiku stanowiły 10%, w listopadzie natomiast czytelnicy e-wydań zobaczyli tylko cztery kampanie, co daje 3% całości wyemitowanych w tym miesiącu reklam.

W listopadzie spadł też odsetek reklam rozszerzonych o link z odniesieniem do strony docelowej reklamodawcy, bo stanowiły one niespełna 38% (w październiku było ich 52%). Spośród nich 13% kreacji miało link z przeniesieniem do App Store lub Google Play. 62% reklam nie posiadało linku, za to 4% spośród obecnych reklamowo marek zamieściło
w kreacji QR kod z przeniesieniem na swoją podstawową stronę, lub dedykowany landing page.

Dane z monitoringu przeprowadzonego w listopadzie potwierdzają, że najpopularniejszym typem reklamy na tablety jest full page (89,7%), half page to 7,3%, a inne typy reklamy to niespełna 3%.

Raport dotyczący rynku reklamy na tablety został opracowany w oparciu o analizę 50 aktualnych e-wydań, wśród których znalazły się dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki oraz jeden kwartalnik.

fot. Adrino

fot. Adrino

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.