W Polsce świat mobilny wciąż kuleje

fot. © Voyagerix - Fotolia.com

fot. © Voyagerix - Fotolia.com

fot. © Voyagerix - Fotolia.com

fot. © Voyagerix – Fotolia.com

Rynek mobilny rozwija się w coraz szybszym tempie. Magazyn eMarketer szacuje wartość m-commerce na 86 miliardów dolarów do 2016 roku, a Social Cubix podaje, że w 2016 roku liczba pobrań aplikacji na smartfony i tablety zwiększy się do 3 bilionów. Za tymi trendami podążają też social media.

Dla wielu ludzi powszechnością stało się korzystanie z mobilnych odpowiedników stron internetowych, portali i programów. Przykładowo jak czytamy w raporcie „Social Media Standard Biznes 2013″ przygotowanym przez Internet Standard w social media ok. 189 milionów użytkowników na świecie korzysta z portali społecznościowych jedynie w wersji mobilnej.

Coraz chętniej przenosimy cały proces komunikacji na urządzenia mobilne. Co więcej użytkownicy korzystający z wersji mobile są najczęściej dużo bardziej aktywni. Mobilność ożywia internautów. Przykładem może tutaj być portal społecznościowy LinkedIn, który po uruchomieniu wersji mobilnej zanotował bardzo wysoki wzrost odwiedzin przy użyciu tego kanału z 8% do 38% wszystkich wejść. Ponadto użytkownicy Ci wykazują 2,5 razy większą aktywność w serwisie. W ten sposób portal zaspokaja potrzeby jednych i drugich, przyciągając raczej niż odpychając. Właśnie brak mobilnych odpowiedników czy przystosowania może powodować odpływ publiczności. Mobilność to przyszłość, otwartym pytaniem pozostaje wciąż, kiedy dokładnie zacząć w nią inwestować, żeby nie przegapić swojej szansy.

Rynek w Polsce

W naszym kraju świat mobilny wciąż kuleje. Jak czytamy w raporcie Internet Standard niewielki odsetek Polaków jest świadomych mobilnych możliwości swoich urządzeń, mimo że średnio co czwarty Polak ma smartfona. Dynamika rynku mobilnego jest jednak wyjątkowo wysoka, nie warto więc zwlekać za długo, by nie okazało się, że tracimy potencjalnych klientów. Przede wszystkim analizujmy potrzeby i opinie naszych użytkowników.

Blisko 40% ruchu na YouTube to ruch mobilny. Na Facebooku 17% użytkowników loguje się tylko przez smartfon lub tablet. Mimo tych danych wciąż popełniamy wiele błędów, przygotowując wersje mobilne stron. Wśród sześciu podstawowych Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający Biura Podróży Reklamy wymienia: linki tekstowe i niezoptymalizowane „call to action”; niewłaściwe wykorzystanie technologii push; szybkość ładowania strony; brak zoptymalizowanych formularzy; brak wykorzystania właściwości urządzeń mobilnych oraz nieprawidłowo konfigurowane reklamy. Więcej można przeczytać we wspomnianym raporcie, dostępnym TUTAJ [PDF].

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.