Dzięki ostatniej aktualizacji aplikacji, mytaxi umożliwiło swoim pasażerom oraz posiadaczom najnowszych smartfonów od Apple płatność za taksówkę za pomocą czytnika linii papilarnych Apple Touch ID. Jest to pierwsza aplikacja w Polsce i na Świecie, która pozwala na rozliczenie płatności za pomocą odcisku palca.
Ta innowacyjna i bezpieczna metoda płatności stała się możliwa dzięki wprowadzeniu funkcji Touch ID w iPhone’ie 5s, który posiada wbudowany czytnik linii papilarnych. Dotychczas funkcja ta pozwalała jedynie na odblokowanie iPhone’a i/lub autoryzację zakupów w App Store. Programiści aplikacji zewnętrznych nie mieli do tej pory możliwości wykorzystania Touch ID w swoich rozwiązaniach. To się jednak zmieniło od czasu wprowadzenia nowego iPhone 6 i 6+ i systemu operacyjnego iOS8. Dzięki wytężonej pracy programistów, mytaxi wdrożyło właśnie ten innowacyjny system płatności w swojej aplikacji.
Jak to działa?
Czujnik, który według Apple jest tylko nieznacznie grubszy od ludzkiego włosa, skanuje odcisk palca właściciela iPhone’a o rozdzielczości 500 ppi. Jako że Touch ID korzysta z zaawansowanego czujnika pojemnościowego, nie tworzy on zdjęcia tak jak ma to miejsce w skanerze optycznym, a wysokiej jakości obraz linii papilarnych na podstawie małych sekcji palca. To duża przewaga, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Odcisk palca jest kategoryzowany według trzech typów – łukowego, pętlicowego i wirowego, a informacje o nim są zaszyfrowane i zabezpieczone przy użyciu klucza. W momencie, gdy palec dotknie czujnika, Touch ID wykonuje odczyt odcisku palca i porównuje obraz z tym utworzonym przy rejestracji. Następnie wykrywa najmniejsze szczegóły niewidoczne dla ludzkiego oka, jak bruzdy czy pory. Gdy skan odcisku palca jest zgodny z obrazem zapisanym podczas uwierzytelniania, płatność za taksówkę jest zrealizowana.
W celu korzystania z nowej funkcji, użytkownik mytaxi najpierw powinien zarejestrować w aplikacji dane swojej karty płatniczej lub konta PayPal, a następnie włączyć opcję Touch ID w opcjach menu „Płać przez aplikację”.