Obawy koncernu Springer sprawdzają się. Google wprowadza głosowe wyszukiwanie hoteli i restauracji na Androidzie

fot. © Zarya Maxim - Fotolia.com

fot. © Zarya Maxim - Fotolia.com

fot. © Zarya Maxim - Fotolia.com
Jeszcze niedawno Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer opublikował tekst, w którym wyraził swoje obawy wobec monopolizacji rynku przez Google. I w rzeczy samej są ku temu kolejne powody. Google wprowadza możliwość wyszukiwania hoteli i restauracji w wyszukiwarce na Androida.

W otwartym liście opublikowanym 16 kwietnia w „Frankfurter Allgemeine Zeitung” Mathias Döpfner zarzuca Ericowi Schmidtowi, szefowi Google, iż jego działania mogą się okazać niebezpieczne. Google zdaniem Döpfnera dąży do zbudowania swego rodzaju super państwa, monopolizując rynek w wielu sektorach życia codziennego, tak że przeciętny człowiek, a także przedsiębiorstwa stają się zależni od super giganta, jakim jest Google. – Boimy się Google – napisał Mathias Döpfner. – My – i wiele innych firm – jesteśmy uzależnieni od Google.

Publikację w niemieckiej gazecie można także potraktować jako apel do polityków o unormowanie i ograniczenie roli superkoncernów typu Google, które dążą do stworzenia światowego monopolu. Była to pierwsza tak oficjalna krytyka tego giganta internetowego.

Wyszukiwarka Google i hotele last-minute

Na oficjalnym profilu G+ Google ogłosił, że przeprowadził głębszą integrację wyników wyszukiwania hoteli i restauracji w swoich wyszukiwarkach na Androidzie. Usługa póki co dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych i pozwala za pośrednictwem polecenia głosowego odszukać polecane hotele według preferowanych przez użytkownika kryteriów. Wystarczy użyć komendy głosowej: „show me some restaurants/hotels in San Francisco”. Z łatwością możemy przejrzeć hotele i zdecydować się na coś z pomocą paru kliknięć. Amerykański koncern podkreśla, że opcja ta przypadnie do gustu w szczególności osobom, które rezerwują hotele w ostatnim momencie. To już kolejna branża, za monopolizację której zabiera się gigant z Mountain View. Od momentu przejęcia ITA Travel, Google powoli dodaje produkty związane z podróżami do własnego asortymentu wyszukiwarek.

I jakkolwiek trzeba przyznać, że chociażby wyszukiwarka lotów Google jest jedną z najprecyzyjniejszych, to widmo zdominowania wszystkich sektorów gospodarczych przez Google staje się bliższe.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.