Mobilne sposoby na zaangażowanie klientów restauracji

fot. © Ingo Bartussek - Fotolia.com

fot. © Ingo Bartussek - Fotolia.com

fot. © Ingo Bartussek - Fotolia.com

fot. © Ingo Bartussek – Fotolia.com

Lojalność klienta w branży gastronomicznej budowana jest przede wszystkim poprzez smaczne potrawy przygotowane z dobrej jakości produktów. Gdy jednak spełniamy ten podstawowy warunek, a wciąż narzekamy na niedobór klientów, to warto pomyśleć o efektywnej aplikacji lojalnościowej.

Najważniejsze, to dać klientom satysfakcję, a korzyści z pewnością będą obopólne, bo klient zadowolony to klient zaangażowany, który nie tylko częściej odwiedza nasz lokal, ale także przyciąga nowych klientów. Satysfakcję klienta warto budować także poprzez oferowanie mu dodatkowych korzyści i przywilejów w specjalnym programie lojalnościowym. Najbardziej przyszłościowe okażą się zapewne te z nich, które postawiły na mobilność. Przyglądamy się więc najpopularniejszym.

Po pierwsze – kupony!

Od pewnego czasu można odczuwać przesyt kuponami zniżkowymi, które pojawiają się już właściwie wszędzie. Jednak noszenie kuponów w swoim smartfonie lub tablecie to już zupełnie inna sprawa i z pewnością nasi klienci chętnie z nich skorzystają, jeżeli trafią do naszego lokalu, a już na pewno promocyjna oferta będzie dla nich świetnym pretekstem, by zajrzeć do naszej restauracji ponownie. Jeżeli nie stać nas na stworzenie własnej aplikacji do kuponów, to warto skorzystać z uniwersalnych aplikacji, jak np. Qpony – kupony, promocje, rabaty (Android, iOS, Windows Phone); Kupony rabatowe – blue pocket (Android) lub pomyśleć o oferowaniu zniżek i specjalnych promocji w mediach społecznościowych.

Qupony / fot. play.google.com

Qupony / fot. play.google.com

Zamów jedzenie online

W ciągu minionego roku powstało sporo portali, które oferują swoim klientom zamawianie jedzenia w atrakcyjnych cenach i często z bezpłatną dostawą do domu. Jeżeli prowadzisz lokal, który oferuje swoje menu także w dostawie, to zdecydowanie warto pomyśleć o współpracy z tego typu portalami. Do najpopularniejszych należą: Foodpanda (Android, iOS), PizzaPortal (Android, iOS, Windows Phone) oraz pyszne.pl (Android), które pozwalają na zamówienie jedzenia w największych polskich miastach. Portale te mają też tę zaletę, że pozwalają klientom dodawać opinie na temat lokali, co w przypadku pochlebnych komentarzy z pewnością wpływa na decyzję konsumencką.

Foodpanda / fot. play.google.com

Foodpanda / fot. play.google.com

Inne sposoby

Wciąż jednym z najsłynniejszych programów lojalnościowych pozostaje PayBack (Andoid, iOS, Windows Phone), który w ramach programu Moje Miasto PayBack oferuje także współpracę punktom gastronomicznym. Innym dobrym sposobem jest również Social WiFi, które personalizuje i dostosowuje naszą bezpłatną sieć Wifi tak, aby korzystający z niej klienci w naszym lokalu zostawili dla nas jakiś kontakt, dzięki któremu uda nam się przygotować dla nich specjalne oferty.

PayBack / fot. play.google.com

PayBack / fot. play.google.com

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

  • Patrycja

    Szkoda, że nie wszystkie firmy mają dobrze dopracowany system zamówień online i często zdarza się, że klient zamówi jedzenie i czeka na nie w nieskończoność, bo ostatecznie okazuje się, iż zamówienie nie zostało przyjęte przez pracowników…