Czy Estimote Stickers podbije rynek?

fot. estimote.com

fot. estimote.com

fot. estimote.com

Czujnik Estimote zadebiutował na rynku w zeszłym roku – jego twórcy Jakub Krzych oraz Łukasz Kostka zdobyli dzięki niemu główną nagrodę w TechCrunch Disrupt SF 2013. Po roku od premiery urządzenia, autorzy pokazują światu nową wersję czujnika.

Czym jest Estimote?

Urządzenie stworzone przez dwójkę pomysłowych Polaków wyposażony jest w sensory, które mogą urozmaicić Twoje zakupy. Czujnik montuje się w określonych lokalizacjach, a gdy ten odnajdzie gdzieś w pobliżu smartfona łączy się z nim i przesyła konkretne informacje – przykładowo wchodzą do sklepu może wyświetlać informację o aktualnych promocjach. Początkowo czujnik miał zasięg 50 metrów. Odnowiona wersja urządzenia odnajduje smartfony w zasięgu 70 metrów. Dodatkowo wyposażony został w czujnik ruchu oraz temperatury, a także bluetooth. Estimote współpracuje z dwoma systemami operacyjnymi – Androidem oraz iOS.

Estimote Stickers

Twórcy prezentują teraz Estimote Stickers – niewielkie czujniki, które możemy przyczepić do każdego przedmiotu – przyczepić do roweru i zmierzyć ilość przejechanych kilometrów czy do doniczki, aby czujnik przypominał o podlewaniu roślinki. Estimote stickers nadadzą się także do sklepów – jak przekonują twórcy, naklejki mogą pomóc sprawdzić jakie artykuły cieszą się największym zainteresowaniem – urządzenie wyświetli informację na smartfonie np. ile razy dana rzecz była przymierzona. Ułatwia to też zakupy klientowi – po podniesieniu przedmiotu na jego telefonie wyświetli się opis produktu, cena czy dostępne w sklepie rozmiary oraz wiele innych cennych informacji.

Produkt oferowany przez polską firmę Estimote jest niezwykle ciekawy, jednak czy rzeczywiście ludzie będą nim zainteresowani? Dużym plusem jest na pewno uniwersalność urządzenia – zastosowanie znajdzie praktycznie w każdej dziedzinie. Estimote Stickers dostępne są w przedsprzedaży za 99 dolarów.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.