Uber przedstawia ofertę dla firm. Od października także w Polsce pracownicy mogą korzystać z Uber Business bez podpinania prywatnej karty kredytowej. Uber obciąży kosztami bezpośrednio konto firmy.
Uber (aplikacja mobilna łącząca kierowców z pasażerami) spędza sen z powiek polskich taksówkarzy dopiero od sierpnia tego roku. Od listopada kierowcy taksówek, będą musieli dołożyć jeszcze więcej starań, by zatrzymać także klientów biznesowych.
Firma z San Francisco wprowadziła bowiem w ostatnich dniach września nową usługę – Uber dla firm. W lipcu mogli z niej korzystać przedsiębiorcy w Kanadzie i USA. Kolejne testy aplikacji odbyły się już w Europie (Francja i Wielka Brytania). Obecnie Uber Business jest dostępny w ponad 200 miastach w 45 państwach, w których można korzystać z usług kierowców Ubera.
Jak Uber chce przekonać do siebie małe i średnie firmy?
Aplikacja w wersji dla firm oferuje centralne rozliczanie kosztów. Rachunki z podróży służbowych pracowników są więc wystawiane automatycznie na dodane w trakcie rejestracji dane firmy. Dodatkowo pracownicy korzystający z nowej usługi mogą załączać do danych dotyczących przejazdu kody wydatków i notatki, co, według twórców aplikacji, może wyeliminować uciążliwe zbieranie rachunków i wypełnianie raportów kosztowych. Panel zestawiający dane z podróży pracowników, jest dostępny bezpłatnie dla firm korzystających z nowej usługi.
Uber dla firm w praktyce
Uber tłumaczy działanie nowej funkcjonalności w 3 prostych krokach. Aby zacząć korzystać z usług przewozowych dostępnych w aplikacji, wystarczy:
- zarejestrować firmę w Uber dla firm,
- dodać dane karty kredytowej i wybrać ją jako metodę płatności,
- dodać pracownika, wpisując imię i adres e-mail.
Po dodaniu adresu e-mail, pracownik dostanie wiadomość z zaproszeniem do Uber. Następnie będzie mógł powiązać konto służbowe z dotychczasowym profilem lub utworzyć nowe konto. Przy zamówieniu kolejnego przejazdu, wystarczy, że pracownik zmieni profil płatności z prywatnego na firmowy.
Więcej informacji na temat Uber dla firm.