Telewizja mobilna ma sporo sympatyków, co pokazały wyniki badania sondażowego M²: mobilność i multiscreening. Najwięcej pośród młodych ludzi, spośród których co drugi chętnie korzystałby z telewizji w smartfonie lub tablecie. Dodatkowo większość z nas jest już przyzwyczajona do wykonywania więcej niż jednej czynności w trakcie oglądania telewizji.
Firmom opłaca się inwestować w mobile. Zobacz raport “Organizacja w otoczeniu mobilnym”
Dominującą formą kontaktu z klientem jest wciąż kontakt osobisty lub telefoniczny, mimo to rola aplikacji mobilnej i kontaktu za pośrednictwem urządzeń mobilnych wciąż jest niedoceniana. Skoro jednak szacunkowo blisko 12 mln Polaków posiada już smartfon, to niewątpliwie warto inwestować w ten kanał komunikacji.
Co trzeci polski internauta ma tablet. Najpopularniejszą marką Samsung
Już 30 proc. internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera. Na przestrzeni dwóch lat ponad trzykrotnie wzrósł odsetek użytkowników tabletów wśród polskich internautów – czytamy w raporcie MEC Mobile Report.
70% Polaków ma smartfony
Blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony. Aplikacje mogą być z reklamami, ale za darmo: MEC prezentuje badanie „MEC Mobile Report”.
Jaki jest potencjał reklamy mobilnej według marketerów?
Najpopularniejsze reklamy w mobile marketingu wcale nie są najskuteczniejsze. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Interactions Europe. Specjaliści zajmujący się marketingiem mobilnym na co dzień wskazali formaty rich media i wideo jako najefektywniejsze.
Dlaczego nie korzystamy z bankowości mobilnej?
Mimo że 44 procent Polaków posiada smartfony, z bankowości mobilnej regularnie korzysta jedynie 12 procent właścicieli tych urządzeń. Jakie są główne tego przyczyny oraz gdzie mają swe źródło przeczytamy w najnowszym raporcie Symetrii.
Bankowość mobilna: czego nie lubimy w aplikacjach bankowych?
Oparta na klasycznym interfejsie tabeli ikon, ułatwiająca szybki dostęp do podstawowych danych o koncie i przede wszystkim bardzo bezpieczna – taka powinna być idealna mobilna aplikacja bankowa.
Zobacz, jak postępuje smartfonizacja Polaków
Polska osiągnęła już średni poziom Europu pod względem używalności smartfonów. Aktualnie 44% Polaków posiada tego typu urządzenia, a prawie co drugi używa aplikacji mobilnych. Dostrzegamy też wyraźne rozróżnienie pomiędzy telefonem a smartfonem.
Jakie tablety kupują Polacy?
Wielkość ekranu oraz producent to najważniejsze kryteria, którymi kierują się klienci przy wyborze tabletów. Samsung wciąż jest najpopularniejszą marką, a najchętniej wybieranym rozmiarem ekranu jest 10 cali. Tak wynika z raportu specjalnego Skąpiec.pl, badającego preferencje zakupowe polskich internautów poświęconego tematowi tabletów.
Smartfony w Polsce: rzadziej poczta, częściej Facebook
Zmienia się sposób korzystania z urządzeń mobilnych przez Polaków. Oprócz zmian na gruncie komunikacji z innymi użytkownikami, częściej zaczęliśmy wykorzystywać smartfony do łączenia się z internetem w domu, zastępując tymi urządzeniami wysłużone komputery.