Jaki jest potencjał reklamy mobilnej według marketerów?

fot. © vege  - Fotolia.com

fot. © vege - Fotolia.com

fot. © vege  - Fotolia.com

fot. © vege – Fotolia.com

Najpopularniejsze reklamy w mobile marketingu wcale nie są najskuteczniejsze. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Interactions Europe. Specjaliści zajmujący się marketingiem mobilnym na co dzień wskazali formaty rich media i wideo jako najefektywniejsze.

Jaki jest rzeczywisty potencjał marketingu mobilnego w Polsce? Dzięki najnowszemu raportowi “Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju” przeprowadzonego przez międzynarodową sieć reklamy online Interactions Europe poznajemy opinie marketerów i specjalistów w tej dziedzinie. Dla 89 procent badanych mobile marketing to ważny kanał komunikacji, a 83 procent deklaruje konkretne inwestycje z nim związane. Zdecydowana większość – 86 procent – uważa, że znaczenie mobile marketingu będzie stale i istotnie rosnąć.

fot. Raport Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju

fot. Raport Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju

Wśród badanych dominowała opinia, że popularne formy reklamy mobilnej nie są skuteczne. Za najpopularniejsze uznano SMS-y bądź MMS-y (69%), formy statyczne (43%) oraz wyszukiwanie mobilne (33%). Z kolei za najbardziej wartościowe i najefektywniejsze uznano formaty rich media i formaty wideo, które posiadają największy potencjał angażowania odbiorców.

– To bardzo ciekawe, że respondenci tak wyraźnie oddzielają to co jest popularne, od tego co jest skuteczne – mówi Paweł Milcarz, partner zarządzający w sieci Interactions Europe. – Jednocześnie wskazując, że te najbardziej efektywne formy komunikacji w marketingu mobilnym – jak rich media czy wideo – potrzebują stosunkowo niewiele, by zaczęto po nie sięgać śmielej i częściej. Nadejście ery marketingu mobilnego, tak przez wielu wyczekiwane, przesuwane jest z roku na rok. Wszystko jednak wskazuje na to, że zbliża się nieuchronnie i niewiele zostało barier do pokonania. Te, na które zgodnie wskazują wszyscy uczestnicy rynku – wydawcy, reklamodawcy i marketerzy – nie są przeszkodami, z którymi nie można sobie dać rady – komentuje Milcarz.

Jako największe bariery wskazano ograniczoną liczbę stron w wersji mobilnej, małą widoczność formatów reklamowych, niską prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Szanse natomiast upatruje się w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce, płatności mobilne oraz nowych technologiach emisji reklam.

fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

Raport został opracowany na podstawie sondażu, jaki sieć Interactions Europe przeprowadziła wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online. Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku.

Cały raport można pobrać tutaj [PDF].

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.