5,5 mln ludzi w Polsce korzysta z internetu w komórce, a co piąty Polak używa do tego smartphona. Do czego potrzebne nam połączenie z siecią w urządzeniach moblinych? Oto wyniki badań Isobar Mobile, które przedstawiają jakie zmiany aszły na rynku mobilnym w latach 2010-2012.
Mobilne święta
Nawet święta nie są w stanie przeszkodzić w byciu online. Jednak często laptopy i komputery zostały zamienione na urządzenia mobilne, które można mieć przy sobie. Większa aktywność na urządzeniach mobilnych to również rezultat rekordowo wysokiej liczby aktywowanych nowych urządzeń, które użytkownicy dostali jako świąteczne prezenty
6,5 mld dolarów na reklamę mobilną w 2012 roku
Od dawna mówi się, że internet mobilny to przyszłość. Potwierdzają to dane dotyczące nakładów na reklamę mobilną, które rosną w bardzo szybkim tempie. W tym roku najwięcej środków przeznaczą kraje regionu Azja – Pacyfik, jednakże znacznie wyższe tempo wzrostu nakładów notują Stany Zjednoczone i w przyszłym roku to Ameryka Północna powinna przejąć palmę pierwszeństwa.
Europejczycy kupują za pomocą smartfonów
W zeszłym roku mobilne zakupy Europejczyków pochłonęły ok. 1,7 mld euro, co stanowiło zaledwie 1% wszystkich wydatków internetowych. Jednakże w ciągu pięciu najbliższych lat ten odsetek ma wzrosnąć do prawie 7%, a całkowita kwota wydatków może sięgnąć niemal 20 mld euro!
Jeden na trzech Polaków ma smartfona, tablet jedynie co 20
Rynek mobilny w Polsce wciąż znajduje się w fazie rozwoju. Widać to chociażby po penetracji smartfonów na rynku, a jeszcze wyraźniej jeśli spojrzeć na rynek tabletów. Przy zakupie urządzeń kierujemy się głównie ceną, a z całej palety aplikacji mobilnych najchętniej sięgamy po informacyjne.
Reklama mobilna dostrzegalna dla 80% użytkowników smartfonów
Wszystkie znaki na niebie wskazują na to, że rok 2012 będzie rokiem mobile. Co rusz ukazują się kolejne raporty podsumowujące aktualną sytuację na rynku urządzeń i usług mobilnych. O swój pokusił się również Google. Z wyników badania firmy z Mountain View powinni ucieszyć się przedsiębiorcy. Okazuje się, że reklamę mobilną zauważa już około 80% użytkowników smartfonów, a zakupów za ich pośrednictwem dokonuje już ponad połowa z nich.
300 milionów mobilnych facebookowiczów
Przekraczenie kolejnych barier to dla Facebooka żaden problem. Tym razem okazała się nią być liczba trzysta. Tyle milionów użytkowników odwiedziło w grudniu serwis za pośrednictwem aplikacji mobilnych. To prawie 40% całkowitej liczby facebookowiczów!