Europejczycy kupują za pomocą smartfonów

fot.: Phil Roeder/CC/Flickr

fot.: Phil Roeder/CC/Flickr

fot.: Phil Roeder/CC/Flickr

W zeszłym roku mobilne zakupy Europejczyków pochłonęły ok. 1,7 mld euro, co stanowiło zaledwie 1% wszystkich wydatków internetowych. Jednakże w ciągu pięciu najbliższych lat ten odsetek ma wzrosnąć do prawie 7%, a całkowita kwota wydatków może sięgnąć niemal 20 mld euro!

Z analiz przeprowadzonych przez firmę Forrester wynika, że wartość europejskiego rynku zakupów mobilnych może na przestrzeni kilku lat wzrosnąć aż 11-krotnie! Ale po kolei.

W 2011 roku mieszkańcy Europy Zachodniej wydali za pomocą swoich smartfonów ok. 1,7 mld euro. Pod uwagę wzięto zakupy w Internecie, usługi, subskrypcje czasopism czy chociażby zakup towaru wraz z odbiorem w sklepie. Nie wzięto natomiast pod uwagę chociażby zakupów aplikacji, dzwonków na telefon czy chociażby akcji.

fot. Forrester

Prognozowana kwota wydatków na ten rok to ponad 2,7 mld euro. To oznaczałoby wzrost o prawie 60% w stosunku do 2011 roku. Rok później stopa wzrostu może sięgnąć nawet 70%. W świetle powyższych przewidywań w 2017 roku mieszkańcy zachodniej części naszego kontynentu wydadzą przez telefon prawie 20 mld euro! Co ciekawe, niekoniecznie będzie to efekt większej rozrzutności Europejczyków. W zeszłym roku statystyczny mieszkaniec Europy Zachodniej wydał poprzez swojego smartfona około 201 euro, podczas gdy w 2017 roku ta kwota ma wzrosnąć bardzo nieznacznie, do 227 euro na osobę.

Co zatem będzie przyczyną tak szybkiego tempa wzrostu wydatków mobilnych? Zasadnicze znaczenie będzie miała rosnąca liczba samych użytkowników smartfonów. Liczba tych, którzy dokonują za pośrednictwem swoich urządzeń zakupów w Sieci ma rosnąć bardzo dynamicznie. W 2011 wynosiła 7,6 miliona, podczas gdy za 5 lat ma ich już być aż 79 milionów. Ton zmianom ma nadawać Wielka Brytania.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.