Samsung po raz kolejny chce wygrać technologiczny wyścig i jako pierwszy – jeszcze w tym roku – wypuści na rynek okulary w technologii VR. I mimo że będą działać tylko z wykorzystaniem Samsunga Galaxy Note 4, to będzie to pierwsze tego typu urządzenie sprzedawane masowo.
Gogle Samsunga powstały we współpracy z firmą Oculus, która specjalizuje się w technologii VR, pozwalającej użytkownikom przenosić się w wirtualny wymiar. Sęk jednak w tym, że gogle Oculus Rift VR czy Sony Morpheus zostały zaprojektowane do konsol i pecetów (do gier wideo) i nie są jeszcze dostępne w sprzedaży. Propozycja Samsunga to przede wszystkim dodatek do telefonu, który pozwoli oglądać filmy i korzystać z wybranych aplikacji czy prostych gier w pełnym trójwymiarze.
Jak działa Sasmung Gear VR?
Urządzenie jest właściwie nakładką dla Samsunga Galaxy Note 4. Aby z niego skorzystać należy umieścić wspomniany phablet za soczewkami gogli. Note automatycznie zacznie wyświetlać obrazy dostosowane do trybu VR. W takim wypadku właściwie procesor i ekran urządzenia sprowadzają się do specyfikacji Galaxy Note 4, a więc 5,7-calowy Super AMOLED o rozdzielczości 2560×1440 pikseli i odświeżaniu 60 Hz, a także procesor Snapdragon 805 pracujący z zegarem 2,5 GHz, układem graficznym Adreno 420 oraz 3 GB RAM-u.
Współpracę między dwoma urządzeniami zapewnia specjalne oprogramowanie oraz system czujników. Opóźnienie według informacji na targach IFA wynosi jedynie 20 ms, co z pewnością wpłynie na komfort użytkowania. Dodatkowo gogle wyposażone są w zewnętrzny panel dotykowy, służący do nawigacji, chociaż trzeba dodać, że urządzenie reaguje również na głos dzięki wykorzystaniu aplikacji S Voice.
https://www.youtube.com/watch?v=tPzaPI418_0
Technologie jutra
Zaawansowana technologia VR cieszy się coraz większą popularnością i spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem nie tylko komercyjnych firm, ale także chociażby wojska lub analityków finansowych. Dzięki zastosowaniu VR możemy wyświetlić w naszych okularach obraz trójwymiarowy posiadający znacznie poszerzony kąt widzenia od przeciętnych ekranów.