Google Accelerated Mobile Pages – nowy poziom wczytywania stron mobilnych

fot. © SP-PIC - Fotolia.com

Dzięki nowemu projektowi Google – Accelerated Mobile Pages przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych będzie szybsze, zoptymalizowane i perfekcyjnie dostosowane do każdego urządzenia. Na jakiej zasadzie?

Google wprowadził właśnie w życie swój nowy projekt – niezbyt tajemniczo brzmiący Accelereated Mobile Pages, autorstwa Lauren Johnson, dzięki któremu zyskamy nie tylko my- użytkownicy tabletów czy smartfonów, ale również wydawcy, którzy chcą do nas dotrzeć z informacjami właśnie poprzez strefę mobile.

Za każdym razem, kiedy ładujemy stronę na naszych urządzeniach, oczekujemy, że stanie się to jak najszybciej. Nie ma się czemu dziwić – żyjemy w ciągłym pośpiechu, a umówmy się, rozwój technologii zdążył nas przyzwyczaić do wszystkiego “tu i teraz”. W momencie, w którym dana strona nie “zaskakuje” nas swoją szybkością, po prostu z niej rezygnujemy.  A to nie spodobało się zarówno wydawcom jak i Google.

Po wielu rozmowach z wydawcami i firmami technologicznymi, Google wczoraj wydał oświadczenie, w którym ogłosił swój nowy projekt. Inicjatywa open source, o nazwie Accelerated Mobile Pages ma przed sobą jeden główny cel: zwiększyć wydajność sieci mobilnej. W praktyce oznacza to, że strony, które będą bogate w content, treści wideo, inteligentne reklamy, animacje czy grafiki, będą ładować się NATYCHMIASTOWO. Firma chce użyć także jednego kodu na wielu platformach i urządzeniach tak, aby bez względu na rodzaj smartfona czy tabletu, zawartość strony mogła pojawić się wszędzie w tym samym momencie.

Projekt opiera się na AMP HTML, nowym frameworku w całości zbudowanych z istniejących już technologii internetowych, dzięki czemu można budować “lekkie” strony. Aby dać nam “zajawkę” tego, jak nowy projekt będzie działał na urządzeniach mobilnych, Google postanowiło udostępnić każdemu wersję demo, dostępną tutaj.

Potwierdzono, że na strukturze stron AMP HTML pracować chcą takie korporacje jak Twitter,Pinterest, WordPress.com, Chartbeat, Parse.ly, Adobe Analytics i LinkedIn.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.