Jakie formy reklamowe sprawdzają się na urządzeniach mobilnych?

fot. © Karin & Uwe Annas - Fotolia.com

fot. © Karin & Uwe Annas  - Fotolia.com

fot. © Karin & Uwe Annas – Fotolia.com

Skuteczność typowych banerów reklamowych jest znikoma, dlatego od dawna reklamodawcy próbują wypracować nowy format dla marketingu – bardziej angażujący odbiorcę i pozostającą na dłużej w pamięci. Urządzenia mobilne pozwalają na większą interaktywność, co stwarza dodatkowe możliwości dla reklamodawców. Czy nowoczesne reklamy w formacie rich media okażą się efektywne?

Mimo że jest ich mniej niż smartfonów, zdają się wyprzedzać telefony w branży e-commerce i reklamowej. Mowa oczywiście o tabletach, w które coraz chętniej inwestują reklamodawcy. Jak podaje Business Insider wartość rynku mobilnego e-commerce wciąż rośnie i stanowi obecnie 11,4% rynku sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych. A wynik ten zarówno w USA, jak i w Europie będzie wzrastał. Pośród reklam dedykowanych tym urządzeniom dominują wciąż te statyczne i klasyczne formy, w całości przeniesione z prasy. Tymczasem warto wykorzystywać możliwości, jakie stwarzają urządzenia mobilne wraz z ich nietypowymi formami reklamy.

Rich media to kreacje angażujące użytkownika, pokazujące możliwości i funkcje urządzeń mobilnych. To nowoczesna forma reklamy, która dopiero powoli wchodzi na rynek, ale wydaje się, że ma przed sobą duże szanse, by pewniej dotrzeć do odbiorcy poprzez interaktywność, zabawę i zaangażowanie.

Przyjrzyjmy się bliżej przykładowej reklamie rich media Hannibal AXN Polska przygotowanej na smartfony:

Zamiast wyświetlenia klasycznego baneru reklamowego, autorzy zastosowali tutaj zabieg graficzny, zaciekawiający użytkownika, a dopiero potem wyświetlana jest właściwa reklama z pełnym trybem interaktywnym i dostępem do wideo, galerii oraz opisu filmu.

Więcej przykładów można znaleźć chociażby TUTAJ.

Czy to przyszłość?

Digitalbuzzblog informował w raporcie o stanie marketingu mobilnego w 2013 roku, że reklamy mobilne mają w 75% wpływ na użytkownika, jako coś zupełnie nowego, a w 46% przyczyniają się do podjęcia zakupu lub innej akcji. Chociaż java, wideo, dźwięki i grafika wektorowa to nie nowość na urządzeniach mobilnych, to jednak umiejętne wykorzystanie sumy tych składników może przynieść wymierne rezultaty. Rich media to przede wszystkim medium angażujące i wyróżniające się na tle klasycznych reklam, a przy tym znacznie bardziej skuteczne. Na chwilę obecną nic bardziej interaktywnego i zaskakującego odbiorcę nie wymyślono. Nie ma też drugiej takiej reklamy, która tak jak rich media, wykorzystywałaby potencjał urządzeń, na których jest emitowana.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.