Najbardziej śmiali analitycy przewidywali, że już w 2008 roku korzystanie z sieci mobilnej przewyższy korzystanie z Internetu. Mamy rok 2016 i aktualnie jesteśmy świadkami tego trendu w skali globalnej. Poznaj potencjał handlu mobilnego wraz ze światowym bestsellerem.
Książka “Digital Business i E-commerce Management”
Najnowsze wydanie światowego bestsellera to źródło odpowiedzi na wszystkie trudne pytania dotyczące e-biznesu. Autorem książki jest Dave Chaffey, który jest autorytetem w tej dziedzinie. Łączy on myślenie akademickie z praktyką zawodową, a przez to odkrywa tajniki działania digital business. W książce znajdziemy również bardzo dużo informacji na temat prowadzenia m-handlu. Poniższy fragment jest jedynie małą cząstką wiedzy, która została zawarta w 700 stronach książki.
Czytaj więcej: Jak osiągnąć 2 mln odwiedzających witrynę mobilną w ciągu roku? Książka Digital Business i E-commerce Management
Handel mobilny
Potencjał handlu mobilnego (m-handlu) jest wyraźnie widoczny w przewidywaniach Mary Meeker, analityczki w Kleiner Perkins Caufield Byers, która dzieli się swoimi przemyśleniami na temat bieżącego stanu internetu w prezentacji zatytułowanej Internet Trends (Trendy w internecie). Jedną z najśmielszych prognoz Meeker z 2008 roku było to, że do 2014 roku korzystanie z sieci mobilnej przewyższy korzystanie z internetu na komputerach stacjonarnych, a to właśnie obserwujemy w skali globalnej.
Aplikacje mobilne
Rosnąca popularność aplikacji mobilnych, w tym sklepów iPhone store, Google Play oraz sklepu firmy Microsoft z aplikacjami dla systemu Windows, to kolejna ważna zmiana w komunikacji mobilnej. Firma Flurry (2013) opublikowała podsumowanie wykorzystania aplikacji na smartfonach i tabletach według kategorii i okazało się, że 80% czasu użytkownicy spędzali, korzystając z aplikacji, a nie z przeglądarki. Przy interpretacji tych danych należy jednak zachować ostrożność, gdyż naturalną rzeczą jest, że czas spędzony na korzystaniu z Facebooka, gier i aplikacji będzie największy, ale korzystanie z przeglądarki nadal jest ważne.
Korzystanie z urządzeń mobilnych oparte na lokalizacji jest kolejnym istotnym trendem – użytkownicy mogą korzystać z aplikacji i przeglądarek na przykład podczas zakupów. Wiąże się z tym również śledzenie towarów i zapasów na podstawie lokalizacji, na etapie ich wytwarzania i transportu.
Korzystanie z sieci na urządzeniach mobilnych
Prognozy zakładały, że korzystanie z sieci na urządzeniach mobilnych przekroczy czas spędzany w sieci na komputerach stacjonarnych w 2014 roku. Najświeższe statystyki na temat korzystania z sieci i aplikacji na urządzeniach mobilnych można znaleźć na stronie Smart Insights.
Rozdział poświęcony potencjałowi m-handlu to jeden z wielu fragmentów książki „Digital Business i E-commerce Management”, które dotyczą działalności marek na ekranie telefonów komórkowych. W kompendium wiedzy na temat e-handlu znajdziemy również zagadnienia, które na przykład dotyczą rosnącej popularności aplikacji mobilnych.