Najlepsze kieszonkowe aplikacje bankowe

fot. © Scanrail - Fotolia.com

fot. © Scanrail - Fotolia.com

fot. © Scanrail - Fotolia.com

fot. © Scanrail – Fotolia.com

W badaniu wzięto pod uwagę takie czynniki jak funkcjonalność i użyteczność, oceny użytkowników stanowiły dodatkowy element punktacji.

Aplikacja Eurobank mobile zajęła pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013”, wyprzedzając tym samym BNP Paribas Mobile [email protected] oraz Pekao 24, które uplasowały się kolejno na drugim i trzecim miejscu. Eksperci Symetrii wykazali, że Eurobank dysponuje obecnie najlepszą bankową aplikacją mobilną na system operacyjny Android. Co stanowi sukces programu?

fot. Raport Symetrii: Kieszonkowe aplikacje mobilne 2013

fot. Raport Symetrii: Kieszonkowe aplikacje mobilne 2013

Przyjazna dla użytkownika aplikacja mobilna powinna być przede wszystkim prosta w obsłudze oraz posiadać intuicyjny interfejs, dając możliwość szybkiej interakcji. Wszystkie te warunki zostały spełnione przez Eurobank mobile. Aplikacja wyposażona jest dodatkowo w token GSM, zastępujący token RSA (zewnętrzne urządzenie do generowania kodów), lub system SMS-owy, pozwalając w łatwy sposób na autoryzację transakcji. Plusem takiego rozwiązania jest szybsze wykonywanie operacji oraz większe bezpieczeństwo naszego konta. Poprzez aplikację możemy w dowolnym momencie założyć lokatę, wykonać operację na rachunkach i kontach, a nawet szybko doładować telefon.

W zestawieniu pojawiła się również osobna analiza Portmonetki IKO oraz PeoPay – aplikacji umożliwiających płatności mobilne. Pytaniem jest, czy są one w stanie wygrać z kartami płatniczymi.

Można powiedzieć, że obie aplikacje – oprócz innowacyjnych rozwiązań – borykają się z podobnymi problemami. Wychodząc od źródła, czyli strony www twórcy w przejrzysty sposób informują o możliwościach programu. Znajdziemy tam również filmy instruktarzowe, pomocne przy pierwszych krokach z aplikacją. Spory problem stanowi rejestracja, która zazwyczaj trwa bardzo długo, można napotkać też problemy natury technicznej, np. brak akceptacji ze strony systemu, co powoduje konieczność powtórzenia procedury. Samo korzystanie z aplikacji należy do przyjemnych i naprawdę stanowi idealne narzędzie dla osób często przesyłających pieniądze, korzystających z bankomatów oraz dokonujących płatności . Każdy z tych procesów stał się intuicyjny i szybki do zrealizowania. A przecież właśnie tego oczekujemy od bankowości mobilnej. Barierę stanowią słabo przeszkoleni pracownicy jak i częsty brak informacji o akceptantach.

Aplikacje IKO i PeoPay stanowią wielki potencjał dla płatności mobilnych, jednak – w tym momencie – potencjał ten nie jest wykorzystany w 100%. Kluczowym elementem może okazać się budowa świadomości wśród użytkowników oraz usprawnienie niektórych segmentów programu. Pozostaje tylko czekać na rozwój wydarzeń.

Pobierz pełny raport [PDF]

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.