Jeden na trzech Polaków ma smartfona, tablet jedynie co 20

fot.: nSeika/CC/Flickr

fot.: nSeika/CC/Flickr

Rynek mobilny w Polsce wciąż znajduje się w fazie rozwoju. Widać to chociażby po penetracji smartfonów na rynku, a jeszcze wyraźniej jeśli spojrzeć na rynek tabletów. Przy zakupie urządzeń kierujemy się głównie ceną, a z całej palety aplikacji mobilnych najchętniej sięgamy po informacyjne.

Raport przygotowany przez PBI, No Noobs oraz Antyweb to bardzo przydatne kompendium wiedzy na temat rynku mobilnego. Co więcej, zawiera nie tylko twarde dane, ale również komentarze ekspertów z dziedziny Internetu i mobile. Wśród nich wymienić można chociażby Kamila Brzezińskiego z Allegro czy Macieja Ziarka z Kaspersky Lab.

Okazuje się, że posiadanie smartfona deklaruje ponad 40% ankietowanych. Ściślej rzecz ujmując, zdecydowana większość (36,5%) korzysta ze smartfona jako jedynego urządzenia. Skromniej wypada grupa, która używa zarówno smartfonów, jak i zwykłych telefonów.

fot. PBI/NoNoobs/Antyweb

Znacznie mniejszą popularnością cieszą się u nas tablety. Posiada je tylko nieco ponad 5% respondentów. Z drugiej strony, niemal 30% zapewnia, że planuje zakup tego typu sprzętu.

fot. PBI/NoNoobs/Antyweb

Czym kierujemy się przy wyborze konkretnego modelu smarfona? Zdecydowanie najczęściej ceną (86%), ale istotną rolę odgrywa również wielkość ekranu (72%). Dalej nasz wybór warunkuje kolor i wygląd oraz dostępność aplikacji na dany system operacyjny.

A skoro jesteśmy przy aplikacjach, to warto wspomnieć, że tymi najpopularniejszymi są informacyjne. Korzysta z nich prawie 60% użytkowników.

fot. PBI/NoNoobs/Antyweb

Pełen raport dostępny dla posiadaczy konta w Generation Mobile.pl .

Przy okazji omawiana rynku mobilnego warto przywołać raport „Traffic and Market Report” opublikowany kilka dni temu przez Ericssona. Zdaniem jego twórców w 2017 roku dostęp do szybkiego internetu mobilnego będzie miało już 85% ludzi na świecie.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.