Raport przygotowany przez PBI, No Noobs oraz Antyweb to bardzo przydatne kompendium wiedzy na temat rynku mobilnego. Co więcej, zawiera nie tylko twarde dane, ale również komentarze ekspertów z dziedziny Internetu i mobile. Wśród nich wymienić można chociażby Kamila Brzezińskiego z Allegro czy Macieja Ziarka z Kaspersky Lab.
Okazuje się, że posiadanie smartfona deklaruje ponad 40% ankietowanych. Ściślej rzecz ujmując, zdecydowana większość (36,5%) korzysta ze smartfona jako jedynego urządzenia. Skromniej wypada grupa, która używa zarówno smartfonów, jak i zwykłych telefonów.
Znacznie mniejszą popularnością cieszą się u nas tablety. Posiada je tylko nieco ponad 5% respondentów. Z drugiej strony, niemal 30% zapewnia, że planuje zakup tego typu sprzętu.
Czym kierujemy się przy wyborze konkretnego modelu smarfona? Zdecydowanie najczęściej ceną (86%), ale istotną rolę odgrywa również wielkość ekranu (72%). Dalej nasz wybór warunkuje kolor i wygląd oraz dostępność aplikacji na dany system operacyjny.
A skoro jesteśmy przy aplikacjach, to warto wspomnieć, że tymi najpopularniejszymi są informacyjne. Korzysta z nich prawie 60% użytkowników.
Pełen raport dostępny dla posiadaczy konta w Generation Mobile.pl .
Przy okazji omawiana rynku mobilnego warto przywołać raport „Traffic and Market Report” opublikowany kilka dni temu przez Ericssona. Zdaniem jego twórców w 2017 roku dostęp do szybkiego internetu mobilnego będzie miało już 85% ludzi na świecie.