Targetowanie reklam na Facebooku – aplikacje zaczną śledzić użytkowników

fot.: orijinal/CC/Flickr

fot.: orijinal/CC/Flickr

fot.: orijinal/CC/Flickr

Po mobilnych zdarzeniach sponsorowanych czas na reklamy targetowane. To kolejny dowód na to, że spółka będąca właścicielem portalu po debiucie giełdowym czuje silną presję ze strony inwestorów na to, by zwiększać przychody. Nowe reklamy wzbudzają jednak pewne wątpliwości z punktu widzenia prywatności użytkowników.

Od wprowadzenia zdarzeń sponsorowanych dla wersji mobilnej minął ledwie miesiąc, ale w biznesie nie ma czasu na przestoje, a coraz wyraźniej widać, że wraz z debiutem giełdowym to właśnie aspekt biznesowy wysunął się w przypadku funkcjonowania Facebooka na pierwszy plan.

Co tym razem przygotowali dla marketerów programiści Facebooka? Najogólniej rzecz ujmując, reklamy targetowane dla mobilnej wersji portalu. Po wykupieniu reklam przez marketerów, Facebook będzie je wyświetlał tym użytkownikom, którzy ściągnęli na swoje smartfony czy tablety aplikacje danego dewelopera. Innymi słowy, algorytm serwisu zacznie „śledzić” mobilnych facebookowiczów i na tej podstawie wyświetli reklamy.

Zapowiedzi wprowadzenia tego typu reklam już zrodziły wątpliwości dotyczące prywatności użytkowników. Jak do tej pory wszystkie produkty reklamowe Facebooka oparte były o preferencje facebookowiczów, np. ich wyświetlanie uzależnione było od tego czy użytkownik jest fanem promowanej marki.

Premiera nowych reklam ma nastąpić 16 lub 30 lipca.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.