Jakie aplikacje i gry pobieramy najcześciej?

źródło: unsplash.com

Które aplikacje pobieramy najchętniej z App Store i Google Play? Jakie zyski generuje to ich twórcom? Sensortower znalazło odpowiedź na to pytanie.

39,7 mld dolarów – tyle wynosiły wydatki użytkowników App Store i Google Play zarówno na aplikacje mobilne, jak również na gry. To aż o 15,4 % więcej niż w roku ubiegłym.

W celu rozmowy na temat przychodów i liczby pobrań, przyjrzymy się najpierw, jak wyglądają poszczególne rankingi w kategoriach: gry, aplikacje związane ze zdrowym style życia, aplikacje z social mediami i jedzeniem, a także te, które są najchętniej pobierane i generują największe zyski.

Najczęściej pobierane aplikacje

Aplikacje na stronie sensortower.com podzielone zostały na kilka kategorii. Są to między innymi: aplikacje dotyczące zdrowego stylu życia, powiązane z kontami na social mediach, kupowaniem jedzenia, zakupów i gier.

Wśród aplikacji dotyczących zdrowego stylu życia, w drugim kwartale 2019 roku, pierwsze miejsce w tej kategorii zajęła aplikacja Calm. Zyski z aplikacji wynosiły blisko 13 mln dolarów.

Na drugim miejscu znalazła się aplikacja MyFitnessPal, której zyski wynosiły 2.7 mln dolarów czyli o 17% więcej od roku poprzedniego. Ostatnimi z wielkiej piątki okazały się być kolejno: Weight Watchers, BetterMe i Headspace.

www.sensortower.com

Innymi aplikacjami są aplikacje social media. Snapchat jest najczęściej ściąganą aplikacją w drugim kwartale 2019. Odnotowano ponad 9,8 mln instalacji, co daje wzrost równy 18% względem ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Instagram z 9,7 mln instalacji. Kolejne miejsca należą do: Facebooka, TikTok i Pinteresta.

www.sensortower.com

Jak się okazuje, ludzie coraz chętniej korzystają także z aplikacji zakupowych. I tu pewnie nikogo nie zdziwi fakt, iż prym wiedzie aplikacja Uber Eats. W drugim kwartale roku 2019 odnotowała ponad 23 mln pobrań.

Na drugim miejscu znalazło się Zomato z 18 mln instalacji. Kolejne miejsca to: Swiggy, Rappi i DoorDash.

www.sensortower.com

www.sensortower.com

Oprócz jedzenia, w internecie coraz więcej osób robi także zakupy. Wśród najchętniej ściąganych aplikacji zakupowych są: Amazon, którego pobrało blisko 34 mln użytkowników, Wish-ponad 25 mln instalacji, a następnie Shopee, AliExpress i Pinduoduo.

www.sensortower.com

Najbardziej dochodowe aplikacje i gry

Wśród najbardziej dochodowych gier na pierwszym miejscu znajduje się Clash of Clans z ponad 3,15 bilionami dolarów, na drugim miejscu jest Pokemon GO z 2,65 bilionami dolarów zysku, a następnie Clash Royale i Candy Crush Saga, a na piątym miejscu jest PUBG Mobile.

Te ostatnie znalazły się tam tylko dzięki chińskim wydatkom w Game For Peace, które już w pierwszej połowie roku odnotowało 141 mln dolarów na samym iOS.

www.sensortower.com

Najlepiej zarabiającymi aplikacjami były natomiast: Tinder z ponad 112 milionami przychodów, następnie Pandora ze 102 mln, a na kolejnych miejscach są: Youtube, Netflix i HBO Now.

Co ciekawe, te aplikacje nie były jednak najchętniej pobieranymi. Wśród pierwszej piątki najchętniej pobieranych znalazły się: Messanger, Snapchat, Instagram, Netflix i Facebook.

www.sensortower.com

Jak wzrastały wydatki konsumentów?

W raporcie możemy przeczytać, że dochody z gier i aplikacji wzrosły o ponad 15% w zestawieniu z rokiem poprzednim. Konsumenci wydali zatem ponad 25,5 miliarda dolarów na całym świecie czyli o 13,2% więcej niż w poprzednich latach. W dodatku kwota ta, była o około 80% większa wśród użytkowników sklepu App Store, niż Google Play, gdzie z kolei jest większe tempo wzrostu. Dobrze obrazuje to poniższy diagram.

www.sensortower.com

W przypadku gier komputerowych szybszy wzrost zanotował Google Play, niż App Store. Wydatki konsumentów natomiast wzrosły o 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem.

www.sensortower.com

Jak zatem łatwo zauważyć, wciąż lubimy mieć pomocne aplikacje, a także gry, które umilają nam czas w wolnych chwilach. Co za tym idzie, stajemy się konsumentami sklepów Google Play i Apple App.

Zachęcamy również do zapoznania się z innymi raportami na stronie: www.sensortower.com


Reklama

Niech Cię widzą w sieci! - Grzegorz Miłkowski

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.