Opublikowano właśnie raport dotyczący szybkości internetu mobilnego w Polsce w marcu 2018. Kto okazał się najlepszy w kategorii średnia szybkość pobieranych danych, średnia szybkość wysyłanych danych oraz najniższa wartość ping?
Portal RFBenchmark.pl na podstawie 23884 pomiarów użytkowników aplikacji mobilnej opublikował ranking operatorów komórkowych w Polsce w marcu 2018. Przedmiotem badań była szybkość i jakość Internetu mobilnego. W kategorii średniej szybkości pobierania danych LTE najlepszym operatorem okazało się Orange, a pod względem średniej szybkości wysyłania – Plus.
Średnia szybkość pobierania danych
W kategorii skupiającej uwagę największą uwagę (średnia szybkość pobierania danych) nastąpiły zmiany. T-Mobile, dotychczasowy lider rankingu, stracił pierwsze miejsce. Najlepszym wynikiem w marcu może pochwalić się Orange (21,44 Mb/s), a na drugim miejscu znalazł się Plus (21,11 Mb/s). T-Mobile zajmuje obecnie trzecie miejsce z wynikiem średniej szybkości pobieranych danych wynoszącej 20,33 Mb/s. Stawkę w marcu zamyka Play z wynikiem 19,31 Mb/s.
Średnia szybkość wysyłanych danych
Plus w dalszym ciągu prowadzi w kategorii średniej szybkości wysyłanych danych. Ten operator w porównaniu do lutego poprawił także swój wynik – z 9,86 Mb/s do 11,7 Mb/s. Pozostali operatorzy zacięcie konkurują o drugie miejsce. Play zajął drugą pozycję (8,38 Mb/s), za nim jest T-Mobile (8,35 Mb/s), a ostatnie miejsce przypadło Orange (8,32 Mb/s).
Najniższa wartość ping
W marcu najniższą wartość ping oferował Play (39,06 ms). Na drugim miejscu znalazł się T-Mobile (40,4 ms), a rzutem na taśmę miejsce na podium marcowego rankingu uratował Orange. Pomarańczowy operator odnotował niewiele gorszy wynik w porównaniu do T-Mobile (40,73 ms). Na ostatnie miejsce spadł Plus. Użytkownicy tej sieci musieli w marcu zadowolić się najwyższą spośród polskich operatorów wartością ping (41,05 ms).
LTE – porównanie parametrów
3G – porównanie parametrów
Ranking Operatorów Komórkowych RFBenchmark to cykliczny, comiesięczny niezależny raport powstały na podstawie pomiarów użytkowników aplikacji. Jego celem jest zwiększanie świadomości Internautów w Polsce i rozwijanie transparentnego rynku usług telekomunikacyjnych.
Źródło: informacja prasowa