Mobilne święta

fot. Alan Cleaver/CC/Flickr

fot. Alan Cleaver/CC/FlickrNawet święta nie są w stanie przeszkodzić w byciu online. Jednak często laptopy i komputery zostały zamienione na urządzenia mobilne, które można mieć przy sobie. Większa aktywność na urządzeniach mobilnych to również rezultat rekordowo wysokiej liczby aktywowanych nowych urządzeń, które użytkownicy dostali jako świąteczne prezenty

Z danych zebranych przez amerykańską firmę Mixpanel wynika, że w czasie Świąt internauci znacznie chętniej korzystali z urządzeń mobilnych. Analitycy Mixpanel porównali dane dotyczące interakcji internautów (do których zaliczono m.in. logowanie do aplikacji, zakup online czy zdobycie kolejnego poziomu w grze internetowej) z 18 i 25 grudnia. Dane dostarczyli klienci firmy.

W pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia analitycy Mixpanel odnotowali 695 milionów interakcji, co stanowiło wzrost o 5% w stosunku do 18 grudnia. Okazuje się, że nie tylko liczba interakcji była wyższa niż tydzień wcześniej, ale również udział w ogólnej ich liczbie przypadający na urządzenia mobilne. 25 grudnia internauci korzystający z urządzeń mobilnych wygenerowali 51% wszystkich interakcji, podczas gdy 18 grudnia było to 40%. Najwidoczniej internauci bardzo praktycznie podeszli do rozwiązania typowo świątecznego problemu – jak być online spędzając jednocześnie czas z rodziną.

Mobilni internauci korzystali w tym czasie głównie z mobilnych aplikacji. Na strony mobilne przypadało zaledwie 2% wszystkich interakcji. W rywalizacji Android-iOS górą był system Apple’a, co można tłumaczyć tym, że większość analizowanych interakcji pochodziła od amerykańskich internautów.a

fot. Mixpanel

 

Tablety to doskonałe prezenty

Zwiększona aktywność mobilnych internautów ma zapewne również inne źródło. Święta to wszak prezenty, a tymi coraz częściej są mobilne gadżety, z których obdarowani korzystają zaraz po otwarciu pudełek. Wystarczy spojrzeć na dane zebrane przez firmę Flurry Analytics.

Wynika z nich, że w Święta aktywowanych zostało ponad 17 milionów urządzeń z Androidem i iOS, podczas gdy w okresie od 1 do 20 grudnia obliczona średnia wynosiła „zaledwie” 4 mln dziennie (wzrost o 332%!). Warto zaznaczyć, że Flurry Analytics wykrywa ok. 90% wszystkich nowoaktywowanych urządzeń mobilnych każdego dnia.

Nie jest zaskoczeniem, że pod względem ilości aktywowanych urządzeń mobilnych tegoroczne Święta biją na głowę te sprzed roku. Wówczas 25 grudnia aktywowano 6,8 mln urządzeń. Tym samym tegoroczne Święta przebiły ten wynik ponad 2,5-krotnie.

W ślad za rekordową liczbą aktywowanych urządzeń idzie rekordowa liczba ściągnięć aplikacji. Pierwszego dnia Świąt mobilni internauci ściągali aplikacje 328 milionów razy, podczas gdy średnia w okresie 1-20 grudnia wynosiła 155 mln ściągnięć dziennie (wzrost o 112%).

Inne dane opublikowane przez Flurry Analytics pokazują, że w tym roku bliskich chętniej obdarowywano tabletami niż smartfonami, bowiem liczba tabletów, które aktywowano 25 grudnia okazała się być nieznacznie wyższa niż w przypadku smartfonów. W dni nieświąteczne te proporcje wynosiły 4:1 na korzyść smartfonów. Największymi wygranymi Świąt okazały się być Apple (iPad, iPad Mini) oraz Amazon (Kindle Fire HD 7”).

fot. Flurry Analytics


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.