Młodzi Polacy pragną coraz większych smartfonów…

fot. © grafikplusfoto - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © grafikplusfoto - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © grafikplusfoto - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © grafikplusfoto – bank zdjęć Fotolia.com

Przeglądając nowe oferty producentów smartfonów, można zauważyć tendencję do powiększania ich ekranów. Tę tendencję zbadało ActiveMobi wśród kilkuset młodych Polaków.

Badania objęły 600 młodych (do 30. roku życia) użytkowników smartfonów. Najważniejszymi pytaniami do ankietowanych było to, jak duże ekrany mają ich smartfony i czy chcieliby, żeby były one większe. To drugie pytanie dotyczy oczywiście wspomnianej oferty producentów i przesuwania się smartfonów w stronę phabletów.

Badana grupa użytkowników smartfonów została podzielona na dwie grupy wiekowe: tych poniżej 20. roku życia i tych w przedziale 20-30 lat. Pierwsze pytanie dotyczyło marki smartfonu, z którego korzysta każdy z ankietowanych.

marki-smartfonow

Jak widać, w obu grupach zdecydowanie na pierwszym miejscu jest Samsung, drugie miejsce zajmuje Sony. Trzecie miejsce różni się w obu grupach – wśród nastolatków jest to Apple, wśród tych trochę starszych urządzenia marki LG. Co ciekawe, w obu przypadkach na dwóch ostatnich miejscach znalazły się HTC i Nokia.

Na pytanie o przekątne ekranów swoich urządzeń, w obu grupach zdecydowanie przeważały te mieszczące się w przedziale 4-4,5 cali. Dosyć dużą grupę stanowią ci, korzystający z ekranów 4,6-5 cali. Także smartfony z ekranami 3-3,9 są dosyć popularne, choć znajdują one mniej użytkowników w młodszej grupie. Natomiast wśród starszej grupy jest widoczne większe zainteresowanie phabletami (powyżej 5 cali).

przekatna-wyswietlacza

Trzecie pytanie dotyczyło preferencji co do wielkości wyświetlacza. Zdecydowana większość jest zadowolona z jego wielkości. 30% ankietowanych twierdzi, że mógłby być trochę większy, a za zdecydowanie większym opowiedziało się 3-4% respondentów. Odpowiedzi wskazujące na mniejszy rozmiar wyświetlacza padały rzadko: co 25 ankietowany chciałby mieć trochę mniejszy, a za zdecydowanie mniejszym opowiedziało się trochę ponad 1% (w starszej grupie) lub nikt (w młodszej).

wielkosc-preferencje

Jak pokazuje to badanie i trendy rynkowe, coraz szybciej i we wszystkich grupach wiekowych (tych pośród których użytkowanie smartfonów jest najpopularniejsze) następuje phabletyzacja i powiększanie rozmiarów urządzeń mobilnych. Co za tym idzie, nasuwa się kilka pytań: do jakich granic rozrosną się smartfony? Czy wraz z powiększeniem się smartfonów, taki sam los czeka tablety? A może te dwa urządzenia już na stałe połączą się w jedno? Czekamy na wasze komentarze i spostrzeżenia.

Cały raport „Polscy użytkownicy smartfonów” przygotowany przez ActiveMobi dostępny jest tutaj.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.