Wideo w internecie generuje duże zaangażowanie. Sprawdź, jakie aplikacje na iOS i Android przydadzą Ci się do montowania filmów.
Czy wiesz, że średnio co czwarty człowiek na świecie korzysta z YouTube? Już ten jeden fakt, świadczy o potędze wideo. A to nie jedyny dowód! Wystarczy zwrócić uwagę jak wielką popularność zdobył TikTok. W pozostałych mediach społecznościowych wideo też ma wielką moc. Facebook wyraźnie promuje treści wideo i odnotowuje 8 mld wyświetleń tego formatu dziennie! Z kolei content wideo publikowany na Instagramie, Twitterze i w innych social mediach generuje dużo większe zainteresowanie niż pozostałe treści. Dlatego warto wiedzieć jak tworzyć atrakcyjne, dobre jakościowo filmiki.
Trzy najlepsze aplikacje do montażu wideo
Przeciętne smartfony pozwalają nam stworzyć naprawdę dobre wideo. Jednak nawet najlepszy materiał trzeba odpowiednio zmontować. Oto aplikacje, które pozwalają z pomocą telefonu natychmiast przygotować filmik idealny do publikacji w social media.
PowerDirector – Video Editor, Video Maker – aplikacja do montowania filmów
Zaawansowana aplikacja, która pozwala na dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki, zdjęć, animacji. Aplikacja, Umożliwia ona także regulowanie prędkości, zmienianie głosu, stabilizowanie obrazu, modyfikowanie koloru, jasności i nasycenia etc. A to wszystko dzięki intuicyjnej obsłudze.
Użytkownicy PowerDirector mają też do dyspozycji szablony, efekty wideo, podkłady muzyczne i wiele innych dodatków.
KineMaster – Video Editor – aplikacja do montowania filmów
KineMaster to łatwa w obsłudze aplikacja, która pozwala przycinać i łączyć filmy. Z jej pomocą można je także edytować, dodając efekty dźwiękowe, podkłady głosowe, muzykę, animacje, efekty specjalne, naklejki, obrazy, czcionki i wiele więcej. Ta aplikacja do montowania filmów pozwala również poprawić jakość nagranego wideo, między innymi poprzez tłumienie dźwięków, regulowanie kolorów, stabilizację obrazu itp.
FilmoraGo – Video Editor, Video Maker For YouTube – aplikacja do montowania filmów
FilmoraGo to aplikacja, która cieszy się dużą popularnością wśród twórców internetowych. Wszystko dlatego, że pozwala w znacznym stopniu personalizować nagrane wideo. Zamiast wykorzystywać tradycyjne czcionki można coś napisać własnoręcznie. Można powiększać i pomniejszać poszczególne klatki, aby przykuć uwagę odbiorców. W trakcie montażu filmu można zastosować wiele różnych filtrów, dodać własne nagranie dźwiękowe, wprowadzić emotikony, naklejki, gify i inne elementy do wideo, znacznie je uatrakcyjniając.
Wideo do social media
Oczywiście stworzenie technicznie poprawnego filmiku to nie wszystko. Trzeba zwrócić uwagę na wiele kwestii. Przede wszystkim chcąc publikować wideo w mediach społecznościowych, w większości przypadków najlepiej postawić na krótkie filmiki, trwające nie więcej niż 2 minuty.
Warto też zastanowić się, gdzie materiał zostanie opublikowany. Jeśli będzie to Facebook to trzeba pamiętać, że większość użytkowników ogląda tam filmy bez dźwięku, dlatego należy pomyśleć o napisach. Publikując treści wideo nie trudno zauważyć, że większość odbiorców ogląda zaledwie pierwsze kilkadziesiąt sekund filmiku, dlatego należy zadbać o przykuwający uwagę początek i zawrzeć w pierwszych sekundach to, co najważniejsze.
Warto też nagrywać różnego typu wideo, jak choćby tutoriale, live streamy, webinary, explainery, vlogi i inne formaty, w zależności od stylu prowadzonej komunikacji.