Znalazłeś w sieci idealne ubranie, ale nie wiesz, gdzie możesz je kupić? Spędziłeś godziny na poszukiwaniu butów widzianych na Instagramie? Dzięki Screenshop dotarcie do nich będzie znacznie łatwiejsze.
Codziennie trafiamy na setki zdjęć, które mogą stanowić dla nas inspirację, na przykład modową. Odnalezione stylizacje skradają nasze serca, bardzo chcemy odtworzyć je w rzeczywistości i posiadać w swojej szafie. Problem pojawia się jednak, gdy chcemy dowiedzieć się, skąd pochodzą i zakupić taką samą część garderoby, jak ta na zdjęciu. Wyszukiwanie stron i sklepów, w których są dostępne często bywa bardzo czasochłonne, a zdarza się, że i niemożliwe. Rozwiązaniem tego problemu jest nowa aplikacja Screenshop.
Jak działa aplikacja?
Screenshop wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrycia tego, które screeny są powiązane z modą, NLP, algorytm rekomendacji, inteligentne powiadomienia oraz inteligentną technologię przechowywania danych. Aplikacja rozpoznaje części garderoby na podstawie zrzutu ekranu z Facebooka, Instagrama, Snapchata czy innej aplikacji ze zdjęciami. Po przetworzeniu fotografii ze stylizacją identyfikuje artykuły i odnajduje je w sklepach internetowych. Co więcej, pokaże nawet alternatywy z różnych półek cenowych, aby użytkownik mógł dopasować je do swoich możliwości.
Jedną z osób doradzających podczas tworzenia aplikacji i jej ambasadorką jest Kim Kardashian West, która uwielbia modę, i jak czytamy w informacji prasowej, jest podekscytowania wprowadzeniem tej nowości na rynek. Nic dziwnego, bo z pewnością wielu użytkowników, którzy dotąd podejmowali nieudolne próby odnalezienia pięknej sukienki lub widzianych butów zaciera ręce na możliwości aplikacji. Można więc powiedzieć, że to taki modowy Shazam, który ułatwi nam życie.
I love how @screenshopit lets you find the exact designer looks you see people wearing online, plus suggests similar items at all price points! #ScreenShop_Ambassador https://t.co/TXZ23agVoT pic.twitter.com/nA8JBDVbU5
— Kim Kardashian West (@KimKardashian) 7 listopada 2017