Spotify ogłasił zakup CrowdAlbum, czyli platformy agregującej zdjęcia oraz treści wideo, tworząc tym samym wizualną historię tras koncertowych artystów. Przejęcie tej firmy przyczyni się do rozwoju produktów, dzięki którym artyści będą mogli jeszcze lepiej zrozumieć swoich odbiorców, aktywizować ich oraz pogłębiać relację na linii artysta – fani.
Wczoraj Spotify ogłosił powiększenie się zespołu serwisu o osoby, które do tej pory tworzyły CrowdAlbum.
Założony w 2013 roku CrowdAlbum, to platforma agregująca zdjęcia oraz klipy wideo z koncertów. Tworzone albumy pokazują artystom wizualną historię ich tras koncertowych, a co więcej, pomagają zidentyfikować ich najbardziej oddanych fanów. Pracownicy CrowdAlbum, podzielają pasję Spotify do współpracy z artystami – sami pracują z ponad 1000 artystów oraz partnerami zajmującymi się organizacją koncertów w Stanach Zjednoczonych, w tym m.in. Diplo, Lil Waynem, zespołem Fallout Boy oraz wieloma innymi.
Pracujemy każdego dnia, by znaleźć sposoby na pogłębienie relacji pomiędzy artystami, a ich fanami. Przejęcie CrowdAlbum, to najnowsza metoda Spotify na inwestycję w pomoc artystom w znalezieniu oraz w zaangażowaniu swoich odbiorców, zarówno w Spotify, jak i poza serwisem, szczególnie wokół bardzo ważnej działalności, jaką są trasy koncertowe – komentuje Charlie Hellman, wiceprezes Spotify ds. produktu.
Osoby tworzące CrowdAlbum dołączą do zespołu Spotify, zajmującego się tworzeniem produktów skierowanych do artystów. W ostatnim czasie, to właśnie ten zespół wprowadził na rynek narzędzie Spotify Fan Insights, które pomaga zrozumieć artystom ich fanów w Spotify oraz usługę Concerts, która promuje koncerty artystów, pośród użytkownik Spotify, którzy słuchają ich muzyki w serwisie.