Jeden gracz rządni na rynku reklamy internetowej. Google mają zdecydowanie największy udział a tym rynku, w sektorze mobile widać jeszcze wyraźniej dominację firmy z Mountain View. Natomiast najbardziej dynamicznie rozwija się Twitter.
Z badań przeprowadzonych przez eMarketera wynika, że całkowita wartość rynku reklamy mobilnej w 2013 r. wyniesie 15,8 mld dolarów, czyli niemal 2-krotnie więcej niż w 2012 r.
Bezapelacyjnym liderem tego rynku jest Google, którego przychody stanowią ponad 50% wszystkich przychodów z mobile marketingu. Reszta konkurencji pozostaje daleko w tyle, ale na jej czoło wyraźnie wysuwa się Facebook, którego przychody w 2013 r. wzrosną aż 4-krotnie, a udział w rynku wyniesie niemal 13%. Nieznacznie wzrosną również przychody i udział w rynku Twittera, jednak w dalszym ciągu będą go wyprzedzały takie firmy, jak Pandora czy YP.
Jeśli chodzi o cały rynek reklamy internetowej, pozycja Google również jest niepodważalna. 33-procentowy udział w rynku i przychody rzędu 38 mld dolarów – żadna z pozostałych firm obecnych na tym rynku nie może marzyć o takim wyniku. Również tutaj na drugim miejscu usadowił się Facebook, z 37-procentowym wzrostem rok do roku. Od 2011 r. zauważalnie słabnie pozycja rynkowa Yahoo!, co nie powinno dziwić obserwatorów trendów w internecie. Całkowita wartość rynku reklamy online ma wynieść blisko 117 miliardów dolarów.
Najwyższe współczynniki wzrostu notują rzecz jasna firmy z mniejszymi przychodami. Pod tym względem bezkonkurencyjny jest Twitter, który przez 2 lata z rzędu podwajał wyniki z lat poprzednich. Inne firmy wykazujące dynamiczny wzrost przychodów to Millenial Media i Pandora.
Jak przekonują analitycy eMarketera, struktura rynku reklamy w internecie jest na tyle rozproszona, że w dalszym ciągu jest miejsce dla nowych graczy na tym rynku. 0,5-procentowy udział w rynku oznacza przychody rzędu kilkuset milionów dolarów rocznie, tak więc z całą pewnością wiele firm jest żywo zainteresowanych wejściem na ten rynek.