Rynek mobilny rozwija się w coraz szybszym tempie. Magazyn eMarketer szacuje wartość m-commerce na 86 miliardów dolarów do 2016 roku, a Social Cubix podaje, że w 2016 roku liczba pobrań aplikacji na smartfony i tablety zwiększy się do 3 bilionów. Za tymi trendami podążają też social media.
Masz tablet? Jesteś najbardziej rozrywkowym internautą
Tablety cieszą się coraz większą popularnością, dlatego coraz wyraźniej zarysowują się przyzwyczajenia ich użytkowników. To właśnie oni najczęściej szukają rozrywki w internecie. Dodatkowo ta grupa internautów jest coraz bardziej interesująca dla właścicieli sklepów internetowych.
Konta Google zasila ponad połowa przychodów z reklamy mobilnej
Jeden gracz rządni na rynku reklamy internetowej. Google mają zdecydowanie największy udział a tym rynku, w sektorze mobile widać jeszcze wyraźniej dominację firmy z Mountain View. Natomiast najbardziej dynamicznie rozwija się Twitter.
Google dominuje na rynku reklamy mobilnej
Google w tym roku na reklamie mobilnej w Stanach Zjednoczonych zarobi niemal 1.5 miliarda dolarów. wynika z tego, że połowa tego synku należy do firmy z Mountain View. Daleko w tyle pozostają początkujący w tej dziedzinie Facebook i Twitter.
6,5 mld dolarów na reklamę mobilną w 2012 roku
Od dawna mówi się, że internet mobilny to przyszłość. Potwierdzają to dane dotyczące nakładów na reklamę mobilną, które rosną w bardzo szybkim tempie. W tym roku najwięcej środków przeznaczą kraje regionu Azja – Pacyfik, jednakże znacznie wyższe tempo wzrostu nakładów notują Stany Zjednoczone i w przyszłym roku to Ameryka Północna powinna przejąć palmę pierwszeństwa.
Kobiety wybierają internet w smartfonach
Kobiety częściej niż mężczyźni wskazują urządzenia mobilne jako jedyne, na których sprawdzają pocztę elektroniczną, korzystają z Facebooka czy wyszukują informacje w Sieci. Mężczyźni zyskują przewagę w przypadku komunikatorów internetowych oraz bankowości internetowej. Różnice są znacznie mniejsze jeśli idzie o zwracanie uwagi na reklamy pojawiające się na wyświetlaczach mobilnych urządzeń.