Firma Percolate przygotowała zestawienie 50 wykresów będących syntezą kluczowych trendów, spostrzeżeń i perspektyw dalszych zmian, wywołanych ciągle wzrastającą popularnością urządzeń mobilnych.
Percolate to firma, której głównym założeniem jest pomoc markom w przystosowaniu się do globalnej gospodarki i odniesieniu w niej sukcesu. Dlatego też na bieżąco monitorują oni wszelkie zmiany związane z mobilnością. Wynikiem tego jest ich najnowszy raport The 50 Most Important Mobile Marketing Charts of 2015. Raport ten został podzielony na pięć części, zaś najważniejsze dane z każdej z nich przedstawiamy poniżej.
Trendy w skali makro
Ponad ¼ internetowej działalności odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Już teraz smartfony stanowią 75% wszystkich sprzedawanych telefonów. Zaś eksperci prognozują, że do 2020 roku rynek ten może być warty nawet do 3,5 biliona dolarów. Wzrasta również liczba użytkowników tabletów, powoli wypierających komputery stacjonarne.
Neutralizatory rynku
Na znaczeniu coraz bardziej zyskują materiały video. Szacuje się, że już w 2016 roku przy pomocy urządzeń mobilnych będzie oglądanych niemalże 8 milionów terbajtów miesięcznie. Zaś w 2019 roku ¾ wszystkich danych wykorzystywanych w Internecie przybierze postać video.
Bardzo istotną rolę odgrywają również komunikatory. Najpopularniejszym jest WhatsApp, z którego pod koniec 2014 roku korzystało 700 milionów osób na całym świecie. Eksperci Percolate zwrócili także uwagę na rosnącą popularność fabletów. Przewidują iż od przyszłego roku zdominują one rynek urządzeń mobilnych.
Płatności mobilne
Z roku na rok wzrasta znaczenie bankowości mobilnej. Połowa amerykańskich użytkowników bankowości internetowej używa w tym celu swoich smartfonów bądź tabletów. Przy ich pomocy coraz częściej sprawdzają stan konta, opłacają rachunki i wykonują przelewy.
Popularność zyskują także płatności dokonywane przy pomocy technologii NFC.
Reklama mobilna
Dzięki urządzeniom mobilnym rozwija się także rynek reklam. Na przestrzeni ostatnich kilku lat zauważalnych jest wzrost dochodów firm osiąganych dzięki reklamom mobilnym. Przewiduje się, że do 2018 roku w Stanach Zjednoczonych 15% przychodów z reklam będzie pochodziło z reklamy mobilnej. Zaś najpopularniejszą platformą wykorzystywaną w reklamie jest Android.
Zachowania konsumentów
Przy pomocy tabletów i smartfonów odbywa się 1/3 całego e-commerce. Spada liczba internautów dokujących zakupów przed monitorem komputera. Zdecydowana większość decyduje się na wykorzystanie w tym celu swoich urządzeń mobilnych.
Zapraszamy do zapoznania się z całym raportem.