Telewizja mobilna ma sporo sympatyków, co pokazały wyniki badania sondażowego M²: mobilność i multiscreening. Najwięcej pośród młodych ludzi, spośród których co drugi chętnie korzystałby z telewizji w smartfonie lub tablecie. Dodatkowo większość z nas jest już przyzwyczajona do wykonywania więcej niż jednej czynności w trakcie oglądania telewizji.
Raport M²: mobilność i multiscreening przygotowany został przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych dla UPC Polska. Jak czytamy w raporcie Polacy coraz chętniej sięgają po mobilne urządzenia i coraz częściej chcieliby je wykorzystywać do wykonywania czynności dotąd zarezerwowanych dla innych urządzeń. Przykładowo do oglądania telewizji aż 62% Polaków chętnie wybrałaby laptopa, a wśród młodych ludzi co druga osoba wybrałaby tablet lub smartfon. Nie wyobrażamy sobie już życia bez internetu, dlatego tak bardzo cenimy dostęp do sieci. Programy z dostępem do Internetu chce oglądać na telewizorze aż 42% Polaków.
Wróćmy jednak do mobilnej telewizji, która postrzegana jest bardziej entuzjastycznie przez kobiety. Te doceniają przede wszystkim jej wygodę (67%) i oszczędność czasu (40% wskazań). Jak czytamy w badaniu użytkownicy najchętniej korzystaliby z mobilnej telewizji poza domem – na łonie natury (41%) i w transporcie publicznym (49%), co trzeci badany wymienił: kuchnię, sypialnię, samochód.
Multiscreening jest już powszechny w młodym pokoleniu
Dwóm trzecim Polaków, młodszym i starszym zdarzyło się w trakcie oglądania telewizji rozmawiać przez telefon lub korzystać ze smartfona czy odebrać wiadomości tekstowe bądź obrazkowe. W powszechnym użyciu jest też laptop, z którego w czasie oglądania telewizji skorzystało przynajmniej raz 67% badanych.
W czasie oglądania programów w telewizji chętnie komentujemy w portalach społecznościowych (tutaj przodują najmłodsi) oraz dzielimy się opiniami ze znajomymi.
Przyszłość czy teraźniejszość? Widzowie coraz chętniej chcieliby mieć dostęp do recenzowania i komentowania treści a także wyboru godziny emisji czy przeglądania treści pod względem wybranego gatunku lub autora/aktora. Te wszystkie wymagania zaspokaja model telewizji mobilnej. Możliwe zatem, że mobilne technologie są bliżej niż nam się wydaje.
Pełny raport dostępny pod tym adresem.