Pora zainwestować w mobile. Raport dla małych i średnich firm

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

Polscy przedsiębiorcy wciąż nie są przygotowani na nadejście ery mobilnej. To wnioski, które nasuwają się podczas lektury najnowszego raportu „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” przygotowanego przez ActiveMobi. Większość przedsiębiorców nie wie, jak wiele traci, a przecież już ponad połowa klientów używa urządzeń mobilnych w procesie zakupowym.

W badaniu uwzględniono branże: restauratorską, kwiaciarnie, remonty, pomoc drogową oraz następujące zawody: fryzjer, hydraulik, elektryk, dentysta, weterynarz. Aż 93% z 2 937 przeanalizowanych stron małych i średnich przedsiębiorstw nie było przystosowanych do urządzeń mobilnych. To dość wysoki wynik, który wskazuje, że drobni i średni przedsiębiorcy nie są świadomi, jak wielkie znaczenie ma dostępność mobilna dla współczesnego konsumenta.

Intrygująco pod tym względem wypada ranking poszczególnych miast i przypisanych ich zawodów, co przedstawione zostało poniżej.

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

fot. Raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” ActiveMobi

Smartfona ma już prawie co drugi konsument

Czego jeszcze ciekawego dowiadujemy się z badania? Okazuje się, że 44% Polaków powyżej 15 roku życia posiada już smartfona, więc może korzystać z mobilnych wersji naszych stron. W chwili obecnej ruch w sieci generowany jest w 10,1% przez urządzenia mobilne, ale współczynnik ten stale rośnie.

Smartfony i urządzenia mobilne to także świetne źródło informacji lokalnych. Jak czytamy w badaniu nawet do 90% użytkowników wyszukuje za pomocą urządzeń mobilnych informacje o firmie, kontaktuje się z nią, robi zakupy i poleca znajomym. To wysoki wskaźnik, którego nie należy lekceważyć.

W raporcie znajdziemy również interesujący przewodnik i porady, jak dostosować swoją stronę do wymogów mobilnych oraz czy wybrać stronę responsywną, czy dedykowaną stronę mobilną, o czym my również pisaliśmy tutaj.

infografika-gotowosc-sektora-msp-na-klienta-mobilnego-activemobi

Cały raport „Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego” przygotowany przez ActiveMobi dostępny jest pod tym adresem.

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

  • Marek

    a może też nie tyle polscy przedsiębiorcy, co sami polacy jescze nie są gotowi na tę cała ‚ere mobilną’?

  • Marek, słuszna uwaga – faktem jest ze już prawie połowa Polaków posiada smartfon jednak udział urządzeń mobilnych w Polsce to 10,1% całego ruchu w sieci w
    pierwszym kwartale 2014 roku. Z jednej strony to pozytywny wynik bo to o 100% więcej niż w roku poprzednim choć do poziomu USA czy UK jeszcze daleko. Wiecej aktualnych statystyk z rynku przedstawiamy w naszej inforgrafice na blogu http://activemobi.pl/blog/mobile-odnotowuje-nieustanny-wzrost-infografika