Październik tego roku to pierwszy miesiąc w historii, w którym liczba wyświetleń stron www na urządzeniach mobilnych była wyższa niż na komputerach. Badania firmy StatCounter wskazują, że użytkownicy “przenieśli się” na mobile.
Nasze zwyczaje konsumpcji wciąż się zmieniają. Stajemy się coraz bardziej mobilni, na co dowodem jest fakt, że w październiku liczba odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych wyniosła 51,26 procent i była po raz pierwszy wyższa niż na komputerach 0 48,74 procent. Liczba mobilnych odsłon to w 46,53 procentach wejścia ze smartfonów oraz 4,73 procentach z tabletów.
Na początku 2015 roku Google poinformowało, że coraz więcej zapytań wyszukiwarce pochodzi z telefonu niż z komputera. Wyniki badań StatCounter pokazują, że prawdopodobnie nastał w końcu ten moment w którym użytkownicy “przechodzą” na urządzenia mobilne. Świadczy o tym może także malejąca liczba kupowanych w ostatniej dekadzie komputerów.
W Polsce liczba odsłon na urządzeniach mobilnych jest bardzo wysoka. W październiku tego roku wyniosła aż 60,4 procent. Dla porównania w Wielkiej Brytanii było to 44,4 procent, w Stanach Zjednoczonych 42 procent, 34,6 procent w Niemczech oraz 23,3 procent na Słowacji. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że już niebawem komputery będą używane przez nas tylko podczas pracy, a wszelkie inne czynności będziemy wykonywali z poziomu urządzeń mobilnych.