Dostęp do Facebooka na wyposażeniu samochodów Mercedesa

Amerykański oddział Mercedesa zapowiedział prezentację zupełnie nowej usługi. Łączenie się z Facebookiem ma zapewnić komputer pokładowy. Aplikacja nie zapewni jednak korzystania ze wszystkich funkcji Facebooka, bowiem ich wachlarz ma być ograniczony głównie do tych powiązanych z lokalizacją osób i firm. Nie będzie natomiast możliwości grania w społecznościówki.

Wiceprezes Facebooka odpowiedzialny za współpracę z innymi podmiotami i marketing, Dan Rose, przekonuje, że to naturalna ewolucja serwisów społecznościowych, dążenie do tego by dostęp do nich był możliwy za pomocą każdego urządzenia łączącego się z Internetem. – Teraz, gdy coraz więcej samochodów ma rozwinięte komputery pokładowe, należałoby oczekiwać, że kolejni producenci będą chcieli umożliwić łączenie się ze znajomymi i czerpanie wszystkich korzyści, które niosą ze sobą social media – stwierdził Rose. Zaznaczył jednocześnie, że podobna współpraca między Facebookiem a producentami zaczyna się rozwijać na rynku telewizorów.

System będzie musiał jednocześnie spełniać wymogi co do bezpieczeństwa, zapewniające, że kierowca nie będzie zbytnio zaabsorbowany korzystaniem z Facebooka w trakcie jazdy. Jak zapewnia jeden z przedstawicieli Mercedesa, jakakolwiek czynność wymagająca wpisania tekstu będzie zablokowana w trakcie poruszania się pojazdu.

Współpracę między obydwiema firmami zapoczątkowano pół roku temu. Bazę dla aplikacji stworzył zespół Mercedesa stacjonujący w Palo Alto, przedstawiciele Facebooka ograniczyli się do pomocy.

Tworzenie tego typu aplikacji (o swoją pokusił się również Google) jest związane z wprowadzaniem na rynek nowego systemu informatycznego w samochodach Mercedesa, mbrace2. Ekran o wysokiej rozdzielczości i szybki bezprzewodowy dostęp do Internetu to jego podstawowe składowe. Mbrace2 ma być na wyposażeniu najnowszego modelu klasy SL, który pojawi się na rynku wiosną.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.