Geolokalizacja w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie

fot. Simon Yeo/CC/Flicr

fot. Simon Yeo/CC/Flicr

Badanie dotyczące geolokalizacji po raz kolejny przeprowadziły wspólnie So Interactive i Interactive Research Center (poprzednie opisywaliśmy tutaj). Od czasu poprzedniego raportu geolokalizacja rozwijała się u nas w bardzo szybkim tempie. Wystarczy spojrzeć jak szybko rosła liczba zameldowań i miejsc, w których to robiono – odpowiednio, 3202% i 2744%! W grudniu odnotowano łącznie 171,834 zameldowania w 28 980 miejscach.

Zdecydowanie najwięcej miejsc, w których logowali się Polacy należy do szeroko pojętej kategorii „biznes lokalny”. Naliczono ich niemal równo 8,5 tys. co stanowi 29% całkowitej liczby miejsc. Sporo jest też restauracji, punktów handlowych i klubów.

Dominacja biznesu lokalnego jest jeszcze wyraźniejsza jeśli chodzi o udział w całkowitej liczbie zameldowań. Niemal 105,5 tys. zameldowań to ponad 61% wszystkich. Popularne jest również meldowanie na lotniskach (11,5%).

Patrząc na listę miejsc, w których najczęściej się meldowaliśmy, nie ma oczywiście mowy o żadnym zaskoczeniu – logujemy się w dużych miastach, a najczęściej w Warszawie. Na szczycie listy znajduje się warszawskie Stare Miasto, a stolicę reprezentują jeszcze m.in. port lotniczy (i to dwukrotnie, jako Warsaw Airport oraz Lotnisko Chopina), dworzec Warszawa Centralna oraz centrum handlowe Złote Tarasy. Inne popularne miejsca to Rynek we Wrocławiu, łódzkie centrum handlowe Manufaktura, krakowskie lotnisko w Balicach oraz Galeria Krakowska, a także poznański Stary Browar.

Potwierdza się też, że geolokalizacja to raczej domena dużych miast. Miejsca znajdujące się w Top 20 wygenerowały niemal połowę wszystkich zameldowań.

Poniżej infografika prezentująca wyniki badań So Interactive i IRCenter.

fot.: Interactive Research Center

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.