Apple Watch zaliczył nie lada sukces. W 2019 roku liczba sprzedanych smartwatchy była większa niż zegarków szwajcarskich marek.
Według najnowszych badań firmy Strategy Analytics, szacuj się, że technologiczny gigant sprzedał w ubiegłym roku 30,7 milionów swoich smartwatchy. Co ciekawe, sprzedaż wszystkich zegarów szwajcarskich marek takich jak Swatch, Tissot czy TAG Heuer wyniosła 21,1 milionów, czyli blisko 10 milionów więcej.
Wzrost sprzedaży
Liczby te wskazują na 36% wzrost sprzedaży zegarków Apple oraz 13% spadku liczby sprzedanych szwajcarskich zegarków w stosunku do roku 2018.
O sukcesie smartwatchy marki najlepiej świadczy fakt, iż, jak zadeklarował Tim Cook, firma nie była w stanie wyprodukować odpowiadającej popytowi liczby zegarków z serii Watch 3. Jak możemy się spodziewać, marka zawdzięcza ten sukces połączeniu designu, przyjaznej dla użytkownika technologii oraz sprytnego marketingu.
Popularność smartwatchy
Apple zaprezentowało swój pierwszy smartwatch w 2014 roku. Od tego czasu do użytkowników trafiło pięć generacji urządzeń. Według opinii analityków, pozycja inteligentnych zegarków na rynku wciąż rośnie – szczególnie w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej oraz Azji.
Jak wskazał jeden z przedstawicieli Strategy Analytics, analogowe zegarki pozostają wciąż popularne wśród starszych konsumentów. Młodsi kupujący interesują się smartwatchami i inteligentnymi urządzeniami, czyli tzw. wearable technology. Klasyczne zegarki przegrywają także z inteligentnymi urządzeniami m.in. ze względu na dostarczanie nowoczesnego produktu za pośrednictwem głębszych kanałów sprzedaży detalicznej.