W dniach 11-13 lutego tego roku w Expo Kraków równolegle odbywały się Targi Mobile-IT oraz Mobile Trends Conference. Stolica małopolski na trzy dni stała się centrum mobilnych technologii, w którym pojawili się specjaliści z branży mobile, a organizatorzy starali się o przedstawienie innowacyjnych rozwiązań i najnowszych produktów.
To już drugie targi Mobile-IT, a wśród firm, które zaprezentować mogły swoje produkty i najnowsze rozwiązania, pojawili się m.in. Microsoft, Intel, Bank Zachodni WBK, SARE i wiele innych. Oprócz tego zwiedzający mieli możliwość odwiedzenia strefy start-upów i zapoznać się z osiągnięciami młodych i rozwijających się firm. Na tegorocznych targach można było również skorzystać ze strefy wiedzy z Seminariami WorkShops, czyli kilkunastominutowych wystąpień ekspertów.
Podczas Mobile Trends Conference 2015 przyznano również nagrody Mobile Trends Award 2014, a organizatorzy jasno mówią, że ten event na stałe wpisał się w kalendarz imprez, na których warto być.
Jak wyglądały targi?
Pierwszy dzień targów upłynął pod hasłem „Development Day”, a cała uwaga była skupiona na aspektach technicznych, projektowaniu stron i aplikacjach mobilnych na różne platformy i systemy. Czwartek, 12-go lutego był dniem wystąpień, a wśród prelegentów pojawili się m.in. Michał Sadowski, Paweł Tkaczyk, Natalia Hatalska i inni.
Dzień zwieńczyła gala przyznania nagród dla najlepszych rozwiązań mobilnych minionego roku (czytaj więcej: Poznaj zwycięzców Mobile Trends Awards 2014). Ostatni dzień konferencji poświęcono na tematy związane z wykorzystaniem technologii mobilnych oraz marketingu w biznesie, a także komercjalizacji projektów oraz wprowadzeniu aplikacji na rynek polski i zagraniczny. Pierwszy raz pojawił się również “Inspiration Day”, czyli dzień, w którym uczestnikom zapewniono nie tylko dawkę wiedzy, ale i motywację do działania.
Organizatorami wydarzenia są ClickMaster Polska oraz Targi w Krakowie Sp. z o. o., a o swojej konferencji jednoznacznie mówią, że jest to jedno z najważniejszych wizerunkowo wydarzeń w kraju, które daje pogląd na rynek i trendy, a firmy mają możliwość nie tylko zaprezentowania siebie, ale i nawiązać nowe relacje biznesowe.