Jak kreuje się przyszłość reklam serwowanych via mobile? Na czym polega sama idea i innowacyjność Motion Ads – reklam, które w dosłownym znaczeniu “poruszą” użytkownikiem?
Tradycyjne formy reklam wyświetlanych na smartfonach, takie jak banery, proste grafiki lub wideo, nie przynoszą już oczekiwanej konwersji. Wynika to z faktu, iż taki przekaz stał się po prostu nudny, a nawet irytujący dla konsumentów. Czy w tej kwestii może się coś zmienić?
Startup Adtile – firmy zajmującej się dostarczaniem rewolucyjnych rozwiązań reklamowych dla sektora mobile – przekonuje, że tak! Motion Ads to pionierskie podejście do tworzenia reklam, które w dużej mierze opiera się na funkcjach już od dawna dostępnych w smartfonach. GPS, żyroskop, akcelerometr, a nawet cyfrowy kompas stanowią podstawę działania oraz źródło interakcji użytkownika z wyświetlaną treścią. To właśnie za pomocą tych komponentów konsument może wykonać polecania zawarte w reklamie, np. przejście podanego dystansu w odpowiednim kierunku czy narysowanie w powietrzu określonego kształtu swoim urządzeniem. Dodatkową motywacją są bonusy za wykonanie danej czynności, takie jak darmowa kawa, zniżka na usługę, lub produkt w promocyjnej cenie. Poprzez partnerstwo z aplikacją Yelp – służącą do lokalizowania pobliskich restauracji, banków, stacji benzynowych itp. – materiały promocyjne mogą wyświetlać się wtedy, gdy znajdujemy się blisko podmiotu, który ma nam coś ciekawego do zakomunikowania. Sam program będzie funkcjonować w tle, a reklamy wyświetlane tą metodą mają przyjąć postać mini aplikacji.
Innowacyjność i niejako podwójna mobilność (ogromne możliwości wpływania na konsumentów w terenie) mogą zmniejszyć wpływ tzw. “ślepoty bannerowej” na odbiorców reklam. Aplikacja została przygotowana na platformy Android i iOS i powinna działać na wszystkich urządzeniach wyposażonych w omówione wcześniej czujniki. Mobile Motion Ads to niewątpliwie mocna konkurencja dla statycznych i znanych od lat treści promocyjnych. Pojawia się jednak pytanie – na jak długo będzie w stanie angażować i przykuwać uwagę brandów oraz czy jest to rozwiązanie dla każdej branży?
Obecnie program znajduje się w fazie beta testów i opcja ta nie jest dostępna na platformie producenta. Oficjalna strona Adtile potwierdza również informację o trwających eksperymentach, mających połączyć technologię Motion Ads z Google Glass. Na szczegóły przyjdzie zaczekać nam jednak nieco dłużej.