Zobacz, jak sprzedają lokalne wyniki wyszukiwania

fot. © Ingo Bartussek - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Ingo Bartussek - bank zdjęć Fotolia.com

fot. © Ingo Bartussek – bank zdjęć Fotolia.com

90% Polaków korzysta z wyszukiwania lokalnego, jednakże wiele przedsiębiorstw wciąż nie przywiązuje wagi do lokalnej reklamy. A jak pokazują wyniki badań na rynku amerykańskim – aż połowa internautów wraca w odnalezione w ten sposób miejsca, a prawie co piąty (18%) dokonuje zakupu.

Właściciele smartofonów i urządzeń mobilnych znacznie lepiej reagują na reklamy oparte na danych lokalnych. Według raportu Our Mobile Planet ponad 90% Polaków wyszukuje za pomocą smartofnów różne informacje lokalne. Te traktujemy zawsze z większym zainteresowaniem, podczas gdy reklamy miejsc oddalonych o setki kilometrów wywołują w nas niechęć, złość lub obojętność.

fot. slideshare.net/wearesocialsg/social-digital-mobile-in-europe

fot. slideshare.net/wearesocialsg/social-digital-mobile-in-europe

Wyszukiwanie lokalne ułatwia i przyśpiesza kontakt klienta ze sprzedawcą czy dostarczycielem usługi. Reklamy kontekstowe, które wyświetlane są bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania, mogą znakomicie pomóc w kierowaniu do nas klientów, którzy często przecież sami znajdują naszą firmę.

– Tworząc takie reklamy, warto skorzystać z narzędzia radius bidding, które pozwala ograniczyć zasięg reklam do określonej odległości od siedziby firmy, np. bannery mogą być wyświetlane użytkownikom znajdującym się w odległości do 2 kilometrów od lokalu gastronomicznego. Pozwoli to dotrzeć do osób, które mogą być nie tylko zainteresowane prezentowaną ofertą, ale również w dość krótkim czasie znaleźć się w siedzibie firmy, by z niej skorzystać – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl na łamach portalu Brief.

Ale skierowanie klienta na naszą stronę to nie wszystko. Nasza wizytówka, czyli strona internetowa musi jeszcze być przystosowana do mobilnego urządzenia. Inaczej klient szybko ucieknie i na nic zdadzą się wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Mobilna strona, aplikacja lub sklep

Jak pokazują badania mShopper, użytkownicy smartfonów po odwiedzeniu nieprzystosowanej strony opuszczają ją w aż 74% przypadków. W dodatku tacy niezadowoleni klienci niechętnie wracają potem na stronę i nie będą polecać naszej firmy. Rozwiązaniem mogą być strony mobilne lub dostosowanie stron do ekranów urządzeń mobilnych (Responsive Web Design). W przypadku gastronomii lub ośrodków turystycznych dobrym pomysłem jest umieszczenie widocznego przycisku pozwalającego na błyskawiczny kontakt i złożenie rezerwacji.

Gdy nasza firma pojawi się już w wynikach wyszukiwania lokalnego i będziemy odsyłać klientów na w pełni funkcjonalną stronę, to prawdopodobnie wyprzedzimy w tym momencie naszą konkurencję, bo rozwiązania mobilne wprowadziło do tej pory zaledwie 5,3% przedsiębiorstw.


Bądź na bieżąco!
Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.