Gemius właśnie opublikował swoją analizę dotyczącą popularności producentów mobilnych w danym kraju. Pod uwagę wzięto dane z lipca tego roku, a zanalizowano kraje takie jak Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Białoruś, Ukraina, Rosja, Słowenia, Chorwacja. Jak sytuacja wygląda w innych krajach?
Aż w dziewięciu na dwanaście rynków, klienci najczęściej decydowali się na zakup właśnie urządzeń marki Samsung. Nie ma tutaj absolutnie powodów do zdziwień – nie jesteśmy targetem, który wydaje duże (jak na te rynki) pieniądze na zakup np. telefonu, dlatego też tak bardzo popularny w Stanach Apple, w Europie najczęściej zajmuje miejsce drugie. Wyjątkiem jest Rosja, Estonia i Ukraina, w których to właśnie ten producent jest na najwyższym podium.
Co ciekawe, to fakt, że standardem jest zależność pomiędzy Samsungiem i Apple, które odpowiednio okupują albo pierwsze albo drugie miejsce w danym kraju.
Większą różnicę pomiędzy danymi rynkami można zauważyć dopiero przy miejscach trzecich i pozostałych. W Polsce, Słowenii Chorwacji i na Litwie, ostatnia pozycja na podium przypadła LG, z kolei Sony jest trzecim najpopularniejszym producentem na Słowacji, Węgrzech, Czechach i Estonii. Europejski producent, a więc Nokia, jest trzecim wyborem na Ukrainie, Białorusi, Rosji i Łotwie.