Apple skłania się ku wprowadzeniu serwisu subskrypcyjnego dla urządzeń. To oznacza, że już niedługo za iPhone’y, iPady albo MacBooki będziemy mogli zapłacić w wygodnych miesięcznych ratach.
Korzyści z subskrypcyjnego modelu rozliczeń
Przypomnijmy, że subskrypcyjny model płatności jest niezwykle wygodny, gdyż łączy w sobie zalety automatycznej płatności znanej powszechnie z usług abonamentowych, wraz z możliwością zawieszenia lub rezygnacji z usługi w dowolnym momencie. To daje konsumentom ogromne poczucie bezpieczeństwa, gdyż model ten umożliwia podjęcie decyzji o korzystaniu z usługi bez pogłębionej analizy. Tym samym klienci są o wiele bardziej skłonni do podjęcia zobowiązania, co dostrzegają liczne firmy.
Forma ta jest też coraz bardziej doceniana przez sam biznes. Według danych Deloitte, firmy korzystające z tej formy rozliczenia w 2020 roku w zdecydowanej większości, bo aż w 80%, nie tylko utrzymały, ale wręcz zwiększyły grono klientów i to pomimo trudnej sytuacji gospodarczej spowodowanej przez pandemię. Dlatego decyzja Apple nie dziwi.
Serwis subskrypcyjny Apple
Choć jeszcze nie znamy wszystkich szczegółów dotyczących funkcjonowania serwisu subskrypcyjnego Apple, to już wiadomo, że będzie można otrzymać sprzęt w zamian za określoną kwotę, która będzie dopisana do konta Apple ID, umożliwiającego uzyskanie dostępu do płatnych zasobów w ramach App Store, Apple Music, iCloud, iMessage, FaceTime i innych usług, które wymagają potwierdzenia tożsamości oraz powiązania konta z kartą kredytową lub debetową. Nieoficjalnie mówi się o możliwości włączenia subskrypcji za sprzęt do pakietów Apple One.
Czym usługa będzie różnić się od zakupów ratalnych? Za sprzęt będzie obowiązywać określona z góry opłata, a nie suma zależna od długości okresu spłaty. W dużej mierze propozycja Apple będzie przypominać leasing sprzętu. Prawdopodobnie subskrybenci będą też mieli możliwość wymiany użytkowanych urządzeń na nowe modele, po ich premierze.
Korzyści z modelu subskrypcyjnego
Subskrypcyjny model rozliczenia polubili konsumenci na całym świecie, szczególnie w obszarze rozrywki. Chętnie korzystają z usług o charakterze subskrypcyjnym takich jak streaming filmów, seriali i muzyki czy też serwisy gamingowe. Dużą popularnością cieszy się też dostęp do e-booków i audiobooków, usług telewizyjnych i innych usług cyfrowych, ale też pakietów medycznych, a nawet cateringu dietetycznego. Konsumenci doceniają przede wszystkim łatwy i szybki dostęp do usług oraz wygodę w korzystaniu z nich, jak również prawo do bezproblemowej rezygnacji z subskrypcji bez żadnych konsekwencji. Nie bez znaczenia jest też sprawna realizacja płatności.
Dane z badania „Subskrypcje 2021” zrealizowanego przez DigitalPoland dowodzą, że ponad połowa konsumentów korzystających z usług jest bardzo zadowolona z takiego modelu rozliczeń i nie widzi w nim żadnych wad.
Kiedy Apple uruchomi serwis subskrypcyjny dla hardware’u?
Kiedy możemy spodziewać się uruchomienia serwisu subskrypcyjnego dla hardware’u Apple’a? Z informacji, które przekazał Bloomberg wynika, że do końca tego roku, ewentualnie na początku przyszłego.