Dziś na rynku tabletów debiutuje nowy gracz. Tesco wypuszcza do sprzedaży tablet własnej produkcji. Hudl, bo taką nazwę nosi nowy produkt brytyjskiej sieci, może być przełomowym krokiem w przystępności cenowej mobilnych urządzeń.
Hudl
Obecnie produkt dostępny jest tylko w sklepach na terenie Wielkiej Brytanii, ale ewentualny sukces sprzedażowy skłoni producentów do rozszerzenia zasięgu sprzedaży. Cena nowego tabletu to 119 funtów (to jest około 600 polski złotych). W tak przystępnej cenie nie łatwo znaleźć przyzwoicie wyposażony technicznie, 7 calowy tablet. Hudl posiada najnowszą wersje Androida i nie jest rewolucją technologiczną, ale spełni wymagania przeciętnego użytkownika urządzeń mobilnych. Podobną ofertę przedstawia również portal Amazon, jednak produkt sprzedawany przez Tesco będzie łatwiej dostępny dla konsumentów. Oczywiście trudno przewidzieć, z jaką ceną ten model pojawi się w polskich sklepach. Można jednak założyć, że będzie ona również przystępna dla przeciętnego polskiego konsumenta.
Dodatek sprzedażowy
Hudl jest również narzędziem e-commerce. Tesco promując produkt, główny nacisk kładzie na wbudowane aplikacje wspomagające zakupy w sklepach wielkopowierzchniowych. Programy mają ułatwić zakupy w internetowej witrynie sklepu oraz zapewnić korzyści w postaci promocji dla użytkowników Hudla.
Przyszłość
Jeśli sprzedaż Hudl okaże się sukcesem, na pewno skłoni to inne sieci supermarketów do wystawienia swoich propozycji urządzeń mobilnych. Może to wpłynąć na znaczny spadek cen na rynku tabletów i smartfonów. Niższa cen wiąże się z ryzykiem spadku jakości, ale poszerzy się oferta na rynku, co zawsze jest korzystne dla konsumenta. Jednak kupując takie produkty, trzeba uważać, czy nie nabywamy tylko imitacji tabletu, który będzie zabawką z dotykowym ekranem.