Po dwóch tygodniach od premiery Galaxy Note 7 Samsung wydał oświadczenie, w którym informuje o wstrzymaniu sprzedaży telefonów. A wszystko za sprawą kilkudziesięciu wybuchów baterii.
Samsung Galaxy Note 7 miał premierę 19 sierpnia. Niespełna dwa tygodnie później producent poinformował o wstrzymaniu sprzedaży i konieczności diagnostyki lub zwrotu urządzeń. Samsung zdecydował się na takie posunięcie po tym, jak odnotowano na świecie 35 przypadków wybuchu telefonu, których przyczyną są wadliwe baterie.
Baterie do Note 7 są produkowane przez Samsung SDI, ale produkcja akumulatora jest zlecana firmom zewnętrznym. Za wadliwe baterie prawdopodobnie odpowiada Korean ITM Semiconductor, który stworzył je dla telefonów sprzedawanych w Korei. Galaxy Note 7 sprzedawanych w Chinach posiada baterię stworzoną przez inną firmę, Amperex Technology.
Wadliwe akumulatory stanowią podobno niewielki odsetek, jednak nie wiadomo do kogo trafiły. W oficjalnym oświadczeniu producent nawołuje do kontaktu z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung lub infolinią. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji. Po badaniu, które może zająć kilka tygodni telefony zostaną zwrócone, a w przypadku potwierdzenia wady klient otrzyma nowy egzemplarz.
Poniżej zamieszczamy treść całego oświadczenia producenta:
Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie, które wykazało problemy z baterią.
Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.
Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.
Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny
i efektywny jak to tylko możliwe.