Brytyjska sieć komórkowa EE, 7 sierpnia wypuściła raport „4GEE Mobile Living Index”. W badaniu wzięło udział 1000 użytkowników 4G, celem była analiza mobilnych trendów – tego w jaki sposób użytkownicy wykorzystują swoje smartfony zarówno do pracy, jak i do zabawy.
Do czego używają 4G?
Jak wiele może zmienić możliwość użytkowania 4G? Zgodnie z badaniami sieci EE może wiele. Okazuje się, że aż 54% użytkowników sieci EE zaprzestało z korzystania z publicznych sieci WIFI oraz szerokopasmowego internetu w domu. Jednym z zagadnień badania było również wykorzystanie 4G przez klientów. 32% z nich używa 4G głównie do przeglądania internetu oraz sprawdzania maila, 25% przegląda social media, ładuje, pobiera oraz streamuje video, 10% pobiera aplikację oraz muzykę, a 2% dzieli się plikami.
Górują mapy Apple
Dużym zaskoczeniem raportu jest fakt, że aż 70% ruchu z aplikacji z mapami generują Mapy Apple. Mapy w systemie iOS pojawiły się stosunkowo niedawno i zastąpiły dotychczas automatycznie instalowane Mapy Google, które zgodnie z raportem obecnie generują 18% ruch.
Szybkie wiadomości i muzyka
W przypadku aplikacji umożliwiających wysyłanie szybkich wiadomości wygrywa WhatsApp z 63% użytkowników, na 2 miejscu znajduje się Tango, które w porównaniu do zeszłego roku (1% użytkowników) odnotowało wysoki wzrost i aktualnie korzysta z niego 16% osób. Na trzecim miejscu znalazło się iMessage (8%) dostępne dla ludzi korzystających z oprogramowania iOS. Jeśli chodzi o odtwarzanie muzyki klienci korzystający z 4G najchętniej wybierają Deezer – 29%, następnie Spotify – 26%, z 23% na trzecim miejscu znalazło się HTTP Audio.
Co daje 4G?
Badania pokazują, że 4G zwiększyło ilość mobilnych kupujących – 70% używa telefonu do robienia mobilnych zakupów – a najczęściej kupuje się przy wykorzystaniu komórki ubrania- 34%, 28% użytkowników do zakupów przez telefon używa portalu Amazon. 4G pozwala również na bycie bardziej produktywnym – 62% użytkowników samartfonów wykorzystuje je do pracy w trakcie dojazdów. Raport ukazuje także, jakie czynności ludzie wykonują częściej odkąd przenieśli się na 4G – okazuje się, że 54% częściej przegląda strony w sieci, 41% używa GPS do wyszukiwania usług, 40% spędza czas w social mediach.
Pełna wersja raportu dostępna jest TUTAJ.